L
lorinsz
Guest
Hi All,
Ik ben nu bezig met een cursus project met 3D FDTD simulatie bij het vinden van de eigenfrequencies van een rechthoekige holte.Het moet een gemakkelijke taak.Echter niet uit wat voor soort bronnen en cel grootte ik gebruik, de definitieve resultaten niet overeenkomen met de analytische oplossingen op alle.Ik ben nu erg verward.Kunt u mij helpen een beetje?
holte geometrie grootte:
x-as (hoogte): 3 cm
y-as (breedte): 4 cm
z-as (lengte): 5 cm
de cel grootte ik kiezen is delta_x (= delta_y = delta_z) = 2,5 mm
nx = 12, ny = 16, NZ = 20;
Deze holte is verliesloze en gevuld met lucht.Analyseresultaten zoiets als:
f1 = 4.xxGHz, f2 = 5.xxGHz ......
Mijn resultaten zijn vrij groot te 10.xxGHz, en groter en groter ...
Ik heb mijn matlab-bestand en als je me helpen, I really appreciate it.(type 'holte' te lopen)
Door de manier, de bron tot Excite de holte kies ik een differentiële Gaussian pulse huidige langs z-as.U kunt dit zien in mijn code.Dit is echt een ander ding wat me verward.Ik donot weten de excitatie zal dan niet van invloed op mijn simulatie resultaten.Ik heb eens geprobeerd een willekeurig waarde op elke node in de holte, en kreeg verschillende eigenfrequencies.Van coz, zijn ze niet correct zijn.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen
Ik ben nu bezig met een cursus project met 3D FDTD simulatie bij het vinden van de eigenfrequencies van een rechthoekige holte.Het moet een gemakkelijke taak.Echter niet uit wat voor soort bronnen en cel grootte ik gebruik, de definitieve resultaten niet overeenkomen met de analytische oplossingen op alle.Ik ben nu erg verward.Kunt u mij helpen een beetje?
holte geometrie grootte:
x-as (hoogte): 3 cm
y-as (breedte): 4 cm
z-as (lengte): 5 cm
de cel grootte ik kiezen is delta_x (= delta_y = delta_z) = 2,5 mm
nx = 12, ny = 16, NZ = 20;
Deze holte is verliesloze en gevuld met lucht.Analyseresultaten zoiets als:
f1 = 4.xxGHz, f2 = 5.xxGHz ......
Mijn resultaten zijn vrij groot te 10.xxGHz, en groter en groter ...
Ik heb mijn matlab-bestand en als je me helpen, I really appreciate it.(type 'holte' te lopen)
Door de manier, de bron tot Excite de holte kies ik een differentiële Gaussian pulse huidige langs z-as.U kunt dit zien in mijn code.Dit is echt een ander ding wat me verward.Ik donot weten de excitatie zal dan niet van invloed op mijn simulatie resultaten.Ik heb eens geprobeerd een willekeurig waarde op elke node in de holte, en kreeg verschillende eigenfrequencies.Van coz, zijn ze niet correct zijn.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen