Help!

S

svenchen

Guest
Ik ben bezig met grafische computing deze dagen.

Goede vierkantswortels uitvoering op hardware nodig is.

Kan iemand bieden een aantal goede papieren op het?

Many thanks.

Ik ben op zoek naar een papieren online, met weinig succes tot nu toe.
Ik vond het in het verleden - het is gewoon een kwestie van tijd.

Voor de meeste gevallen zult u een "wederkerige vierkantswortel" algoritme.Het algoritme is iteratieve, en je eindigt met x ^ -0,5.
Dat is ok - alleen vermenigvuldigen met x als je klaar bent, en je hebt x ^ 0.5.

Dit formulier wordt gebruikt (bij mijn weten) in de meeste DSP's en FPGA's, omdat zij het minste gebruik van maakt verdeelt.Toegevoegd na 16 minuten:Nog op zoek, maar ik moet een paar dingen te doen - Ik denk niet dat dit is wat ik gevonden had in het verleden, maar krijgt u aan de slag:

http://www.pldesignline.com/howto/180203299

(Ik zal kijken wat later meer)Toegevoegd na 6 minuten:Ook - bent u op zoek naar floating-point-implementaties?Of misschien integer met extra fractionele bits?

WhoopsI was such a fool. Vermenigvuldigen door x als je klaar bent, en je hebt x ^ 0.5.
Nogal wat kranten over wederzijdse square-root of zeggen inverse wortel kon worden gevonden online.

Maar, misschien een naïeve vraag, moeten we extra vermenigvuldigen die kunnen veel kosten?

De waarde wordt genormaliseerd naar 1.x0x1x2 ...... xm.

Nogmaals, Thanks a lot.

Nope - je bent niet gek.
Dit soort algoritmen worden meestal bedacht door mensen met namen als Newton, in tegenstelling tot "Charlie Baker" in de straat.

Maak je geen zorgen over een extra scaling vermenigvuldigen - moderne hardware is vrij goed met vermenigvuldigt tegenwoordig.

Absoluut de beste algoritme dat ik ooit heb gebruikt (zonder te zien wat er in de zwarte doos) werd gedaan door TI voor hun TMS320C4x DSP lijn.

Het gaat om een "ongeveer wederkerige vierkantswortel" dat heb je 8-bits dichter bij gedaan per iteratie - vier iteraties, en je bent goed voor 32-bits getallen.Toegevoegd na 10 minuten:Meer vragen van mijn kant ...Aangezien je deze gebruiken voor graphics, is het meer een kwestie die je alleen weten wanneer pixels joggen tijdens het renderen van iets?
(dit zou verwant aan hoeveel de waarde van een vierkantswortel veranderingen, in tegenstelling tot de waarde zelf)

Als dat zo is, is er een serie van boeken (Graphics Gems) die je toegang wilt krijgen en te leren van hebben.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back