Help!

Y

ym2kmobile

Guest
Ik ontvang een project dat verplicht mij om te doen ac / dc schakelen.De AC zal 230V, 50Hz aan de macht een applicatie.Als de AC Power mislukken, een circuit van dc zal 12vdc pomp in de applicatie.Er is 2 applicatie aangesloten via dezelfde AC en DC bedrading (2-draads, AC / DC & GND), productie (3-draads, AC, DC & GND).Maar het circuit ga ik ontwerp zal overschakelen naar de ac toepassing zodra het circuit detecteren AC en overschakelen naar de dc toepassing zodra het circuit detecteren dc.Ik probeer een relais te gebruiken, maar het probleem is het schakelpunt thats tijd voor een relais is niet snel genoeg.De dc aanvraag kan niet in hoge spanning en hoge stroom uit het stopcontact en zal blazen in nano seconden wanneer de netschakelaar Elke aanbeveling naar binnen aan het circuit dat de bescherming van de dc aanvraag en zal een snelle schakelfunctie doen zodra zij een verandering van sporen voeding (AC of DC).

Thanks, zal geen hulp worden appreicated!

Ik weet niet zeker of ik begrijp het probleem correct, misschien kan er nog meer specifiek over wat "aanvraag" betekent.

Als u verwijst naar een soort van macht back-up systeem, dan over het algemeen het circuit opereert vanuit een DC-bron.Deze gelijkspanning kan worden vervaardigd door een batterij of door een AC / DC power supply.Simply OR-ing samen door middel van een paar diodes de batterij en de output van de AC / DC voeding lost het probleem.Wat overblijft is de AC aanwezigheid detecteren en zet de lader aan op de batterij.

Anyway, als dit niet eens op afstand lijken op uw aanvraag, post meer details.

VVV schreef:

Ik weet niet zeker of ik begrijp het probleem correct, misschien kan er nog meer specifiek over wat "aanvraag" betekent.Als u verwijst naar een soort van macht back-up systeem, dan over het algemeen het circuit opereert vanuit een DC-bron.
Deze gelijkspanning kan worden vervaardigd door een batterij of door een AC / DC power supply.
Simply OR-ing samen door middel van een paar diodes de batterij en de output van de AC / DC voeding lost het probleem.
Wat overblijft is de AC aanwezigheid detecteren en zet de lader aan op de batterij.Anyway, als dit niet eens op afstand lijken op uw aanvraag, post meer details.

Kunt u uitleggen wat de "toepassingen" zijn?

Waarom kun je niet gebruik maken van twee relais?Een verbindt de AC spanning op de "aanvraag", de andere de DC spanning.Wanneer de AC niet diconnect u eerst de AC-lijn van de aanvraag en sluit vervolgens de DC.En wanneer de AC herstelt u eerst uitschakelen van de DC-relais en vervolgens op de AC-relais.Er is dus geen noodzaak om "doden de DC toepassing direct", omdat in beide gevallen heb je veel tijd om de juiste spanning te schakelen naar de "aanvraag".

Of, als de AC de DC doodt, waarom dan niet gebruik je een andere set van contacten op de DC relais om daadwerkelijk weer op de AC relais.Op die manier, wanneer de AC herstelt het blijkt uit de DC-relais, die dan draait op de AC-relais en zo de twee spanningen zal nooit worden toegepast op de belasting op hetzelfde moment.Indien nodig, kunt u een beetje meer vertraging met een elektronische timer.

Welke logische schakeling die u selecteert, kunt u overwegen solid state relais voor het schakelen van AC en P-MOSFET voor het schakelen van DC.Dit zal zorgen voor zeer korte tijd schakelen en kan uw logische schakeling veel eenvoudiger.

Hetzelfde onderwerp?

http://www.electro-tech-online.com/viewtopic.php?t=13623

E-design schreef:

Hetzelfde onderwerp?h ** p: / / www.electro-tech-online.com/viewtopic.php?t=13623

U kunt gebruik maken van een enkele transistor of relais.Het relais werkt als het lichtnet leven is, wanneer de ac verdwijnt, het relais wordt uitgeschakeld, en verbindt de 12 supply DC.

Groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back