Help rekenmachine project met behulp van FPGA Spartan 3A

7

73FRI

Guest
Hello Guys ... Ik wil Calculator met behulp van FPGA Spartan 3A met VHDL-code via het toetsenbord te maken. Ik heb verbonden PS2 Keyboard met LCD Spartan's. Mijn probleem is dat ik niet genoeg verwijzingen hoe je rekenmachine logica te maken. iedere verwijzing en script voorbeelden zou helpen me veel ... Thx

Raadpleeg dit boek bevat veel voorbeelden Circuit Design met VHDL (9780262162241): Volnei A. Pedroni: Boeken [/url] Abeer: twisted:

Het boek van Pedroni is goed, maar er zijn een groot probleem. Het maakt gebruik van de niet-standaard bibliotheken std_logic_unsigned en std_logic_arith. Het is zeer verwarrend voor een beginner om eenvoudige dingen te zien, zoals het verhogen van een teller op verschillende manieren in verschillende boeken / bronnen. Ga voor de standaard bibliotheek Numeric_std! Ik beveel dit boek van Peter Ashenden: [url = http://www.amazon.com/Designers-Guide-Third-Systems-Silicon/dp/0120887851] Amazon.com: The Designer's Guide to VHDL, Volume 3, derde editie (Systems on Silicon) (9780120887859): Peter J. Ashenden: Boeken [/url] Ashenden's boek is misschien niet de beste voor hands-on experimenteren, maar het is veel beter als referentie dan de Pedroni boek. Voor hands-on ervaring, ga dan naar een website zoals [url = http://www.fpga4fun.com] www.fpga4fun.com [/url] of iets dergelijks.

Ik begon te leren VHDL vorige maand door mijzelf .. Ik gebruikte Pedroni's boek. Hij deed het goed in het leveren van vele voorbeelden, maar niet zo goed in uitleg. Gisteren ben ik begonnen Dougles Smith boek "Een praktische Guid voor het ontwerpen, synthetiseren en simulatie ASIC en FPGA's met behulp van VHDL en Verilog" Ik hoorde positieve feedback over het al het is een oud boek (1996). Abeer: twisted:

zou u willen geven me een paar eenvoudige voorbeelden over mijn project: o btw ik gebruik Xilinx ISE Design Suite 12.4: D sorry voor deze Noob vraag: o

ja ik doe ... Ik heb aangesloten verbonden PS2 toetsenbord met LCD aan xilink spartaans 3a voor mijn eerste project. Nu wil ik een eenvoudige rekenmachine met numpad op de PS2 toetsenbord met LCD aan xilink te maken, maar ik weet niet de wiskundige logica voor plus, min, sub, div.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back