HELP PLEASE!!

C

cajun4417

Guest
Ik probeer het bouwen van een voeding die een ingangsspanning van 120V AC en een uitgangsspanning bij 3V DC en 3 meer op 6V DC, 9V DC en 12V DC heeft.Ik weet dat ik een transformator nodig, maar ik ben niet zeker welke omvang.Ik denk dat ik een diode en weerstand, maar nogmaals ik niet zeker welke omvang.Indien mogelijk kan iemand mij helpen met de materialen en de berekeningen over hoe de juiste waarden te vinden.Bedankt.

Hoi,

beste plaats om te beginnen is hoeveel stroom van elke spanning heb je nodig?Als je weet dat vermenigvuldig de (3V * I) (6V * I) (9V * I) (12V * I) = sommige VA of Watt.Dan moet je om aan te nemen of andere vorm van voeding efficiëntie.Als het een schakelende regelaar kan worden ongeveer 80% efficiënt.Dus wat ooit VA heb je vanaf het begin moet worden gedeeld door de efficiëntie, zodat VA/0.80 = de totale TW dient u nodig hebt uit de transformator.Nu op dit moment op basis van uw benodigde spanningen Ik zou gaan met een stap omlaag schakelen regelaar ontwerp.Zeg iets als de nationale reeksen LM2576.Het is ook een waardig werk bank zetten die kan het ontwerp van de circuits voor je.Geef je een factuur van materialen, enzovoort.

h ** p: / / webench.national.com / AppInfo / power / webench / index.cgi

hoop dat helpt

dfullmer
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back