Help over transister vertekenende

A

Altafhal

Guest
Je vrienden
Ik heb een probleem.Ik ben een interfacing nabijheid schakelaar met plc.De schakelaar is NPN.Wanneer er een object geeft me 0V op output en wanneer er geen bezwaar geeft 24V of 12V, afhankelijk van de ingangsspanning.Deze sensor neemt 24V en 12V op haar inbreng.Ik gebruikte een omvormer te nemen 12V of 24V op de uitgang.Ik gebruikte 2SA684 PNP transistor en bevooroordeeld als gevolgd.
Ik selecteer Beta 250 en door berekening Rb is 100k.Dit trasistor exploiteert een 12V, 400 Ohm relais.
Ik wil dat het signaal aan de basis moet zijn 5V.Hoe zou ik het verwerven van deze vijf volt van 24 of 12V.
Ik heb voor het gebruik van 7805, Zener volt diode (indien aanwezig) of het gebruik van 12V op sensor-ingang en gebruik de spanning doseertoestel bias voor de exploitatie van het relais.
Gelieve vrienden antwoord me snel.
Bedankt

Het zou helpen als je deed een schematische, maar van wat ik begrijp uw probleem
zie bijgevoegde foto.

Ik zou niet gaan proberen om te veronderstellen een beta van 250 of 100 is een goede vuistregel
vooral omdat ik niet zie een relevante schema in een notitie van de genoemde transistor.

Ik kan het verkeerd maar
ik ben een beetje roestig over deze dingen nu.
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

U kunt deze calculator uit rfcafe voor nodig volatge.
http://www.rfcafe.com/references/spreadsheets/voltage-divider-calc-ss.htm

De bèta van een transistor wordt gebruikt wanneer het veel verzamelaars tot emitter spanning dus het is lineair.Beta is niet gebruikt voor deze verzadigde transistor.

De huidige basis moet 1/10de te 1/20th van de verzamelaar huidige te garanderen dat verzadigd goed.

Kan ik 12V of 24V aan de basis van de transistor in een vooroordeel?

Altafhal schreef:

Kan ik 12V of 24V aan de basis van de transistor in een vooroordeel?

Dezelfde route als de spanning divivder als het niet fijn dan plz kan u uploadt de zender volgeling voor 12 V 400 Ohm relais bestuurder.
Dankzij audioguru

Altafhal schreef:

Dezelfde route als de spanning divivder als het niet fijn dan plz kan u uploadt de zender volgeling voor 12 V 400 Ohm relais bestuurder.

Dankzij audioguru

Nee Ik ben met behulp van een bewegingssensor met plz die opereert op 12-24 volt en 12-24 volt op de uitgang.

Een 12V relais zal rook en branden als je toevoerende 24V.
Een 24V relais zal niet werken als je toevoerende 12V.

Wat heb je?

Zoals vermeld door Audioguru,
Ik denk dat je probeert te gebruiken, een transistor als een schakelaar.

Transistor kunnen worden ingedeeld in 2 type operatie.
- Transistor als een schakelaar
- Transistor als versterker

Wanneer u het als een schakelaar,
parameter zoals bèta is van weinig of geen gebruik.
Vaak zal ik kijken naar de huidige "IC" kan behandelen als een schakelaar.
Het is de meest belangrijke parameter wordt gebruikt als een schakelaar.
Hetzelfde als het vermogen van een drukknop schakelaar,
het bepalen van de huidige capaciteit van de schakelaar.
Ib, vbe of gate spanning helpt om de weerstand Rb op de basis.
Het merendeel van de tijd, ik niet berekenen op alle, en typische gebruiken 1kohm als Rb.
Tenzij de applicatie is energiebesparing of ontwerp is ingewikkeld.

Misschien kunt u ons een schema,
Ik ben er zeker van vrienden hier in staat zijn op te lossen je probleem precies.
Vrienden zijn hier erg vriendelijk.

Met behulp van de transistor als een schakelaar is eigenlijk heel eenvoudig.
Ik heb een artikel over dit onderwerp dat ik voor uw referentie.
http://www.siongboon.com/projects/2006-06-19_switch/ # Transistor% 20as% 20a% 20switch
Ik denk dat het moet worden wat je zoekt.
En hoopt dat het artikel kan u een nieuw perspectief
van kijken naar een transistor.

Met vriendelijke groet,
Siong Boon

www.siongboon.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back