[Help] Over diëlektrische afdekking van microstrip patch-antenne

C

caocao

Guest
Hallo iedereen,
Ik ontmoet vragen over diëlektrische afdekking van microstrip patch antenne, de Er van de bekleding is from3 ~ 4, onderwerp waarde is 3,5, en tan (delta) = 0.005.when het is op onder
microstrip een antenne die is resonantie op 2GHz zonder dekking, maar als de pleister is bedekt, kan ik niet vinden resonace punt van 1.8 ~ 2.2GHz! En het patroon is armer dan geen dekking! Wie kan vertellen een aantal regels over? en bieden wat papieren over, ik heb ze Exigence.
Thanks! Regards
CaoCao

Hoi,

Ik denk dat de resonantiefrequentie daalt ruim onder 2GHz (zou niet verbaasd zijn te vinden rond de 1GHz, maar kan niet voorspeld worden).Het is zeker dat de algemene werking van de coating een antenne met diëlektrische materiaal is om het eruit langer in de effectieve lengte alsof je had vergroot de fysieke afmetingen tot een lagere resonantiefrequentie te krijgen.

Er is een interessant artikel over dit maar lastig te zien.Als je de woorden [effect diëlektrische laag antenne] Schrijf in google de eerste hit is gerechtigd Dielectric constant op de url www.ee.surrey.ac.uk/Personal/ D.Jefferies / antennexarticles / diecon.htm maar als ik ga er de pagina kan niet worden gevonden.Als ik het cachegeheugen van Google's versie op deze URL, dan komt de pagina met nuttige tekst op uw onderwerp, maar zonder foto's.

unkarc

Hi unkarc
Bedankt voor je adviezen! Kan u me wat papieren over?Ik wil het weten diep
Groeten!
caocao

Hallo!
Op mijn ervaring coating hebben geen effecten zo sterk als u beschrijft daar, op 2GHz resonante verschoven mb tot 50 MHz naar beneden.
Hoe mach is de thikness van coating diëlektrische in uw geval?

caocao wrote:

Hi unkarc

Bedankt voor je adviezen! Kan u me wat papieren over?
Ik wil het weten diep

Groeten!

caocao

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back