HELP op Near-Field naar FAR-FIELD Transform

M

Mortin

Guest
Hi everyone! Ik probeer om wat informatie op NF naar FF te transformeren een misschien iemand van jullie mij kan helpen. Mijn probleem is dat ik een antenne-metingen, maar mijn bereik is niet lang genoeg om het ver-field conditie (2 * D ^ 2/lambda) Ik dacht dat er misschien een stukje software waarmee ik kon de verwerking van deze metingen en worden te voldoen krijgen de echte ver-veld patroon ik had verwacht. Ik weet niet of FDTD is de juiste manier om misschien te gaan of er ohter algoritmen voor die porpouse. Mijn zoektocht via internet was niet erg succesvol, dus als iemand weet hoe kon ik mijn onderzoek te starten (gezien ben ik ook niet Kneen op deze "berekening stuff"), dan zou ik echt waarderen. Thanx a lot! Mortin

Hi! Het is me weer ... Gerelateerd zijn aan wat ik eerder geplaatst op: Kan GRASP8W doen transformatie vorm NF FF? Ik heb gehoord dat het mogelijk is om uit het Verre-Field naar Near-field te gaan met die software, maar is het om FF waarden te krijgen van een NF meting? Thanx weer! Mortin

Met behulp van bestaande FDTD code is niet een goede manier om te gaan. U zou moeten een gedistribueerde excitatie toe te wijzen, en de fase verschil in uw meting zou veranderd moeten worden om tijd te vertragen. Afhankelijk van uw meting grid, kan dit niet gemakkelijk zijn om nauwkeurig toe te wijzen. Stel je hebt een "nabije veld" meting gedaan, als je niet nodig om de sonde correctie (dat wil zeggen rekening voor het feit dat je de meting antenne niet ideaal is) te doen, dan kunt u eenvoudig een 2-D FFT te krijgen van de verre veld patroon. Ik neem aan dat dit neemt hetzelfde niveau van de tijd als "opmaak" uw gegevens te geven aan een FDTD code. Zoek naar "near-field" "antenne meten 'met de IEEE, vindt u een heleboel papieren.

Gebruik het moment methode om de NF en FE betrekking hebben, maar gij zult de sonde te compenseren, het is een zeer moeilijke taak om dit soort werk te doen, maar je kunt kopen het meetapparaat, dan is het simpel

Wat het meten apparaat? Wat is het punt in de sonde compensatie?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back