Help mij te begrijpen hoe deze schakeling voor het meten van het doppler effect werkt

F

freeindy

Guest
Hi. Ik heb een probleem begrijpen het circuit heb ik bevestigd. Zoals ik het begrijp, is het signaal dat wordt ontvangen (in sinusodial vorm) wordt "omgebouwd" tot een puls lengte afhankelijk van de frequentie van de binnenkomende signaal. Heb ik recht op dit? Kan iemand misschien uitleggen me meer in detail over wat er werkelijk aan de hand. Zou het waarderen veel. Het circuit is om het Doppler-effect te meten op bewegende doelen. Het signaal wordt verzonden door een bepaalde frequentie (36 Mhz) en ontvangen door bijgevoegde circuit. Dankzij Indy

Het ziet eruit als een downconverting regeling van RF naar IF frequentie die wordt bepaald door de serie LC tank.

Hallo jongens, Bedankt voor uw antwoord. Renwl: Ja, het signaal wordt ontvangen door de photodiod. Jim: Ja, het lijkt zo. Ik denk dat de downconverted frequentie is wat laad / ontlaad de condensator aan het einde om een ​​puls te geven. Maar de waarden lijkt vreemd voor mij. De reden hiervoor is, de resonantie freq van de tank circuit is 159 Mhz en binnenkomende freq. is 36 Mhz. wat is de IF-freq? Indy

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back