Help mij met het bouwen van een evenwichtige versterker (UHF)

M

molloy

Guest
Ik moet een evenwichtige versterker (UHF) ontwerp. Ik wil zelfs de 2e harmonische te simuleren om zijn gedrag te begrijpen in het circuit, maar i dont goed weten hoe dat te doen. De tweede harmonische kan leiden tot een verzadiging van de versterker en dus is het heel belangrijk om te weten zijn invloed. Het probleem is dat ik net een equivalent circuit van de uitgang van de transistor hebben (en het doesnt bestaat een niet-lineaire model van de transistor) dankzij

De tweede harmonische van wat? Is het componnent van het ingangssignaal of ... Als uw versterker niet overstuurd om niet-lineaire gebied (-1dB compressie) heb je geen probleem met tweede harmonische. Uw vraag is niet helemaal understendable!

Beste Molloy, Laat ons weten wat voor soort evenwichtige structuur die u in uw project. In principe zijn er twee manieren om een evenwichtige versterker te krijgen: een push-pull-aansluiting en een verbinding met behulp van power combiner / splitter. De push-pull-verbinding heeft het voordeel om de even harmonischen (inclusief de tweede) te annuleren en daardoor, in sommige gevallen, is de voorkeur-verbinding. Als u gebruik maakt van de macht combiner / splitter tot een evenwichtige structuur te krijgen heb je gelijk zorgen te maken over de tweede harmonische speciaal als u de actieve apparaten duwen in de klasse AB om een beter rendement te krijgen. Om te proberen om u wat hulp zou moeten worden om wat informatie over uw project bekend als: 1 - Hoe bent u het aansluiten van de actieve apparaat. 2 - Wat is het actieve apparaat dat u gebruikt 3 - Hoeveel efficiency bent u op zoek naar 4 - Ontwerp doelen als frequentie response, uitgangsvermogen, driver-niveau, enz. .. NandoPG

Je hebt gelijk, jullie beiden. Nou: Ik kies een configuratie met een balun, alleen maar om de tweede harmonische te verminderen. De versterker werkt in AB-modus (en dus moet ik een 2e harmonische karakterisering) Het uitgangsvermogen is zeer hoog, laten we zeggen ongeveer 54-55dBm De band is UHF emmm i cant niets over het apparaat helaas zeggen, vanwege mijn werk. Maar goed, ik hoop dat jullie kunnen helpen me hetzelfde dankzij

Van u last post: 1 - configuratie Push-pull in RF PA's is beter als je transistors in twin-pakket en in klasse B operatie. In dit geval heb je een sterk afnemende in alle even harmonischen. Door de manier waarop echte push-pull werking is alleen gedefinieerd in klasse B bedrijf. 2 - Als je in klasse AB het gebruik van baluns als een opsomming apparaat geeft een voordeel en een nadeel komt: je hoeft niet isolatie tussen de transistor. Dit betekent dat, als de PA om welke reden dan krijg onevenwichtige de kans om de transistors te blazen is behoorlijk hoog. 3 - Voor de klasse AB en klasse A van de transistors moet worden aangesloten door middel van een power combiner / splitter om ongevoeligheid betrekking tot de mogelijke onbalans tussen de twee helften van de PA hebben. Dat geldt zelfs op het vermogen u noemde. 4 - Als een vuistregel voor de UHF Klasse AB apparaten die zijn aangesloten door middel van een power combiner / splitter de tweede harmonische is over-40dBc. U kunt met dit cijfer om de volgorde van de harmonische filter te bepalen. Concluderend: Om de redenen gepresenteerd moet je niet baluns te gebruiken als optellen apparaat voor een Klasse AB PA. NandoPG

Het ldmos ik gebruik is het type met twee apparaten in een zaak. Ik zal twee van deze op een evenwichtige configuraties (en dus met een 90 ° hybride), maar im gedwongen om een push-pull-configuratie te gebruiken met een balun als gevolg van de uitgangsimpedantie van de LDMOS (ongeveer 3-3.5ohm) dat zou zeer moeilijk te evenaren. Voor alle duidelijkheid voeg ik een data-sheet van een vergelijkbaar LDMOS THK stefano

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back