[Help] Memory eis in Sonnet

N

northwilliam

Guest
Hallo, ik ben een nieuwere in elektromagnetische simulaties, en ik gebruik Sonnet te simuleren. Ik teken een patroon dat dubbele lagen van metalen is en proberen te analyseren in Sonnet. Het geheugen vereiste is ongeveer 3,4 GB, en mijn PC heeft 12 GB geheugen. Maar toen ik het te analyseren, een "out of memory" error gebeuren. Ik weet niet waarom, omdat de vereiste geheugen is kleiner dan wat mijn pc te hebben. Weet iemand hoe het op te lossen? Wanneer ik kies de "geheugen op te slaan" optie, het geheugen eis reduceert tot 1,7 GB, en dan het uit te voeren kan. ps. mijn CPU is Intel Core i7 930, moederbord is Asus P6T SE, OS is Windows XP x64 editie. Dank. William

Hallo, wat Sonnet versie gebruikt u? Oudere versies zal geen 64 bits ondersteuning, zodat ze zijn beperkt in omvang probleem tot 2GB Max. "Memory save" reduceert de matrix grootte door het opslaan van nummers in "single numerieke precisie", die de numerieke ruis bij lage frequentie toeneemt. Ook dit vertraagt de analyse, omdat bepaalde geavanceerde processor functies kunnen niet worden gebruikt met single precision getallen. Samen te vatten: gebruik deze optie met zorg. Hier zijn enkele tips voor een efficiënte meshing in Sonnet: http://www.muehlhaus.com/files/Efficient% 20Meshing% 20in% 20Sonnet.pdf Met vriendelijke groet Volker

Sorry, ik niet aan het bestand aan in de vorige antwoord, en nu opnieuw bevestigen het. William

Beste volker_muehlhaus, bedankt voor uw antwoord. Mijn Sonnet versie is "Sonnet 9,52", en is het te oud om zo fit de 64-bit OS, dat de ontworpen patroon niet kan 2GB geheugen dan? Zo ja, wat moet ik dan versie te gebruiken? Ik ben het lezen van uw uitstekende artikel "Efficiënte Meshing in Sonnet 'en het proberen als ik de stijl van subsecties (veranderen van trappenhuis naar conformal) te wijzigen. Bijgevoegd is het patroon dat ik run (het moet een smal bandpass filter worden), en zou je een suggestie om het geheugen eis te verminderen of om de tijd te verkorten voor het analyseren? Hartelijk dank. Best, William

Hallo Willem, correct is, wordt de oude Sonnet 9,52 beperkt tot 32bit/2GB. Je moet upgraden naar Sonnet 12, die kunnen grotere banen (64bit) te doen en heeft meer efficiënte gaas voor dit soort meetkunde. Met vriendelijke groet Volker

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back