Help me te begrijpen Fully Differential Switched Capacitor

S

snoop835

Guest
Hi all,

Ik ben momenteel moeten begrijpen het principe werking van volledig differentiële geschakelde condensator comparator.De schematische en timing diagram zijn bijgevoegd in pdf-formaat.

Ik citeer de paragraaf waarin de principe werking van het circuit.

'De sub-ADC pijpleiding in elke fase bestaat uit twee volledig diferential comparator weergegeven in pdf-bijlage.In de 1.5 bits per fase architectuur, de sub-ADC drempel zijn VREF / 4 en-VREF / 4, waar de ADC input range is-VREF naar VREF differentieel.De geschakelde condensator comparator werkt op twee fase niet-overlappende klok.De differencing netwerk monsters VREF tijdens de eerste fase Q2 op condensator C, terwijl de ingang aan condensator 3C is kortgesloten geven differentiële nul.Tijdens fase Q1, Vi het ingangssignaal wordt toegepast op de ingang van beide condensatoren, waardoor een differentieel spanning evenredig met Vi - VREF / 4 te verschijnen op de
ingang van de comparator voorversterker.Aan het einde van fase Q1 (Q1bar hoog) de regeneratieve
flip-flop is vergrendeld om de vergelijking te maken en digitale producten op het niveau
uitgang Vo.During fase Q1, Vi het ingangssignaal wordt toegepast op de ingang van beide condensator

Mijn probleem is dat ik niet helemaal begrijp het circuit operaties.Ik wil het begrijpen van de wiskunde achter deze operatie.Hoe krijgen we de drempel vref / 4 en
-VREF / 4?

Pls help me op dit punt.

Thanks in advance
Sorry, maar je moet inloggen om deze gehechtheid

aan het eind van Φ2, QC1 = Vrefp * C, Qc2 = 0 * C, waarbij C = C1, C2 = 3C
het begin van Φ1, VC1 (Φ2end) = VC2 (Φ2end) == QC1 / (C1 C2) = Vrefp / 4
aan het eind van Φ1, links van het bord C1 is op Vip, maar er is geen pad voor de heffing te lekken (hoge impedantie te nemen), zodat de heffing dienen te bevatten in dezelfde plaats als het einde van Φ2.
veroorzaken VC1 (Φ1end) = VC1 (Φ2end), en laat Vx worden de positieve knooppunt van comparator
===> (Spanning op links plaat) - (Spanning op rechts plaat) = Vrefp / 4
===> Vx = Vip-Vrefp / 4 ===> Vx = Vip-Vrefp / 4 .....( 1)
oorzaak volledig differentieel, Vy worden de negatieve knooppunt van comparator
===> Vy = Vin-Vrefn / 4 ....( 2)
(1) - (2) ===> Vx-Vy = (Vip-Vin) - (Vrefp-Vrefn) / 4
===> VX-Vy = Vi-VREF / 4 .......(3)

if (3)> 0 ===> Vop = 1, Von = 0,
anders ===> Vop = 0, Von = 1,

that's it!

Bedankt Btrend voor nuttige informatie.Nu heb ik opgedaan enig inzicht en kan gaan werken op mijn ontwerp.

CHEERSToegevoegd na 1 uur 24 minuten:Hi btrend,

Ik heb wat meer vragen te stellen!

aan het eind van Φ2, QC1 = Vrefp * C, Qc2 = 0 * C, waarbij C = C1, C2 = 3C
het begin van Φ1, VC1 (Φ2end) = VC2 (Φ2end) == QC1 / (C1 C2) = Vrefp / 4
aan het eind van Φ1, links van het bord C1 is op Vip, maar er is geen pad voor de heffing te lekken (hoge impedantie te nemen), zodat de heffing dienen te bevatten in dezelfde plaats als het einde van Φ2.
veroorzaken VC1 (Φ1end) = VC1 (Φ2end), en laat Vx worden de positieve knooppunt van comparator
===> (Spanning op links plaat) - (Spanning op rechts plaat) = Vrefp / 4
===> Vx = Vip-Vrefp / 4 ===> Vx = Vip-Vrefp / 4 .....( 1)
oorzaak volledig differentieel, Vy worden de negatieve knooppunt van comparator
===> Vy = Vin-Vrefn / 4 ....( 2)
(1) - (2) ===> Vx-Vy = (Vip-Vin) - (Vrefp-Vrefn) / 4
===> VX-Vy = Vi-VREF / 4 .......(3)

if (3)> 0 ===> Vop = 1, Von = 0,
anders ===> Vop = 0, Von = 1,

"Aan het begin van Q1, VC1 (Q2end) = VC2 (Q2end) = QC1 / (C1 C2) = VREF / 4 '
I DON "T QUITE GET THIS! Kunt u werken meer!

Vanuit mijn begrip, toen Q2 uit te schakelen, zowel Q1 en Q2 zal af zijn voor een korte tijd.Op dit punt, spanningsverlies op C1 = VREF / 4
spanningsval op C2 = 3Vref / 4
Wanneer Q1 beginnen te schakelen, positieve plaat van beide condensatoren (C1) C2 nu zijn aangesloten op hetzelfde potentieel Vin .Wat ik begrijp uit uw uitleg, als positieve plaat van beide condensatoren zijn aangesloten bij Vin , spanningsverlies op C1 = spanningsverlies op C2 = VREF / 4.I DONT GET waarom is dit gebeurd?

CHEERS

het een prachtige uitleg, cheers!
Het is erg nuttig voor mij!Toegevoegd na 39 minuten:snoop835
kunt u delen mij het papier dat u studeren?
mijn e-mail: tuza2000 (at) 126.com

Bedankt jongens voor deze uitleg.Ik echt nodig is deze informatie ook.Heeft u een papieren voor deze studie?Kunt u mij de link doorgeven?Als het een IEEE papier heb ik toegang.

Thanks again.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back