Help me te begrijpen duidelijk zijn over Perl en Tcl

T

thuyết

Guest
Zoals ik weet Perl en Tcl scripts taal. In EDA ze vaak worden gebruikt. Iemand kan verklaren me meer duidelijk waarom en hoe we ons op hen.
Dank bij voorbaat

Perl wordt vooral gebruikt om scripts, die uw stroom, die kunnen bestaan uit het starten van een hulpmiddel, automatiseert en daarna collectiong de gegevens eruit, schrijven en vervolgens te bewerken etc..wil zeggen dat wordt gebruikt op uw UNIX-prompt.
Wanneer zoals tcl meer gebruikt wanneer u in het hulpprogramma.
Bijvoorbeeld dc_shell, ac_shell, formaliteiten, enz. primetime.ze tcl gebruiken op hun commando promts.
Hope it helps,
KR
Avi
http://www.vlsiip.com

Perl is meer oftenly gebruikt voor tekstverwerking en kan gebruikt worden voor het bewerken / manipuleren van tekstbestanden.Tcl wordt gebruikt wanneer een EDA tool heeft een tcl interface, daar kunt u automatiseren de stappen die u handmatig uitvoeren (automatiseren van de stroom).

Ik heb mensen gezien met behulp van Tcl, doen de tekstverwerking en perl voor het automatiseren van de doorstroming, in feite afhankelijk van het comfort niveau van de ontwerper.Ik heb geantwoord met een idee te wijzen waar deze talen zijn krachtige wanneer correct gebruikt.

Perl wordt gebruikt voor bestanden parsen en tekst analyse, terwijl Tcl wordt gebruikt om een ingenieur taak te automatiseren door een opeenvolging van commando.Als voorbeeld wordt gebruikt in combinatie met Tcl Design compiler voor synthese.

Als tcl (Tool Command lanaguage) suggereert, wordt ondersteund door synthese tools zoals magma DC en simultors zoals ncverilog en anderen.
perl wordt gebruikt voor de nabewerking en tekst processig.

Ik dank u allen zeer much.Your informatie zijn zeer nuttig
Bedankt

BTW, wat is de sleutel differnce tussen Perl en TCL, ziet er veel werk kan worden gedaan door beide.

Of iemand is gekomen met behulp van acrossed perl scripts in het ontwerpen van PCB's speciaal in allegro of enig ander gereedschap.Pls post monster perl scripts die is geprogrammeerd voor EDA instrumenten die zij zal nuttig zijn, zodat ik kan er naar kijken.En ook tutorial die spreekt over hoe te doen voor EDA scripting tools.

Thanks in Advance

Geachte foster_cn,
In feite alles wat perl / tcl heeft kan worden gedaan door C. Maar winning patronen vormen een bestand met behulp van C, zal een hele klus.
dus perl is ontworpen om te doen 'praktische winning en rapportage'.dus het is het gemak dat is een punt hier.U zou gebruik maken van de taal die u zal helpen de eask eaisly.Anders zou er kunnen gewoon 'C' taal, omdat je alles kan doen.
KR
Avi
http://www.vlsiip.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back