Help me op te lossen sommige differentiaalvergelijkingen

C

comnint

Guest
please help me voor het oplossen van dit differentiaalvergelijking vergelijking is in voegen bestand [/img]

Ik probeerde mijn best doen nog steeds dont no hoe dit kan worden opgelost??

Mij ook. In eerste instantie dacht ik dit is slechts een gewone diff vergelijking, net als: y '= y + x Maar het is echt een groot probleem wanneer y' is in de noemer als deze 1 / y '= 1 / y + 1 / x Dit diff vergelijking heeft niet de vorm zoals iemand die ik heb geleerd eerder. Misschien is het alleen maar omdat ik niet weet hoe om sub-variabele te gebruiken. Maar ik denk dat er een aantal diff vergelijkingen met wortel, die niet kan worden uitgedrukt in normale functies die we hebben gekend. Weet iemand hier hoe te bewijzen dat de wortel van dit diff vergelijking kan niet worden uitgedrukt door een normale functies zoals sin, cos, exponentieel, polynomical ,...?

Ik ben ook zeer geïnteresseerd in een oplossing van dit differntial vergelijking. Ik heb ook geprobeerd hard genoeg, maar geen geluk. Het lijkt een niet-lineaire differntial eq. -Nand_gates

Ik zal raden u aan om Fourier transformatie te proberen. Het kan helpen van de moeilijkheidsgraad van 1 / y '.

Van waar heb je dit verschil eq. die ook kunnen helpen om het op te lossen!

Differentiaalvergelijking waarvan de oplossing satifies het bestaan en de uniciteit kan worden opgelost door gebruik te maken Lie-algebra. Het probleem is dan het vinden van de geschikte oneindig kleine verandering die kunnen worden toegelaten door de vergelijking zelf. Meer informatie in het klassieke boek "Symmetrieën en Differentiaalvergelijkingen" GWBluman, S. Kumei, Springer-Verlag 1989. Een krachtige pakket voor Mathematica ontwikkeld door Gerd Baumann is verkrijgbaar in zijn boek 'Symmetrie Analyse van differentiaalvergelijkingen met Mathematica ".

kun je altijd proberen om de differentiaalvergelijkingen te transformeren, win Fourier-transformatie of Laplace, vrij altijd is de beste manier

Schrijf het volgende in een vel papier voor een beter begrip van de uitdrukkingen dy / dx = (x * y) / (x + y) y '= dy / dx dus (x * y') + (y * y ' ) = (x * y) y + (x * y ') + (y * y') = y + (x * y) d (xy) / dx + 0,5 d (y ^ 2) / dx = y ( 1 + x) i / yd (xy) + [(0,5 / j) d (y ^ 2)] = (1 + x) dx Ik weet niet wat te doen na deze, misschien kan dit veel gebruik Regards drdolittle: )

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back