Help me om een ​​constante stroom circuits te ontwerpen.

P

paulsingam

Guest
Hallo, ..... Ik moet een constante stroom schakeling te ontwerpen voor ons product. het is een LED-driver circuit. 350mA circuit nodig is, de spanning bijna 65V. Hoe ontwerp ik dit?

[Url = http://en.wikipedia.org/wiki/Current_source] Stroombron - Wikipedia, de vrije encyclopedie [/url]

Ik denk dat je de huidige spiegel circuit, dat is rustig gemakkelijk te ontwerpen en biedt nauwkeurige stroom als per wensen te ontwerpen. De spanning kan worden voorzien door het regelen van de referentie-weerstand. Plz zoek in de huidige spiegel stromingen.

Ik neem aan dat met een constante stroom bedoel je, de huidige constant met proces, spanning en temperatuur. Er zijn een paar manieren om als dit te bereiken, 1) Ontwerp een constante spanningsbron, band-gap of u wilt schalen-up van de band-gap spanning met behulp van een fout versterker en bypass. Gebruik dan deze spanning om een ​​constante stroom te genereren, met behulp van weerstand (extern of intern). Spiegel deze stroom naar uw huidige bron. Ook kunt u gaan voor proces trimmen om de nauwkeurigheid te vergroten. 2) Een andere methode zou zijn het ontwerpen van een band-gap-circuit, dan is het gebruik van de IPTAT, ICTAT en toe te voegen kun je een bijna constante stroom te krijgen met de temperatuur. Het ontwerp kan proces zijn trimmen. 3) Een andere manier kan zijn, waardoor een VPTAT (opnieuw ontwerpen van een bandgap-circuit) en die dit VPTAT in MOS-transistor die in lineaire gebied. Let op, wordt er een MOS-transistor die in lineaire regio weerstand over het evenredig met de temperatuur. Zo toepassing van VPTAT / R_mos, waar R_mos evenredig is met de temperatuur, zou je een redelijk temperatuur gecompenseerd stroombron. Zoals gebruikelijk gebruik stroomspiegels de stroomspiegel.

U kunt het ontwerp een zeer goede huidige bron of de gootsteen door gebruik te maken bandgap & weerstand wil zeggen VBG / r. In de bovenstaande vergelijking, band gap is constant, maar weerstand varieert nogal. om de weerstand variatie tussen temperatuur te minimaliseren, twee weerstanden (een met positieve temp. coëfficiënt en een andere met negatieve temp. coëfficiënt) te gebruiken, krijg je een goede stroom over temperatuur. Voor procesvariatie gebruik trimmen. Vaarwel

Te veel IC ontwerpers over. Gebruik een opamp de stroom te regelen via een hoogspanningsnet N-kanaal FET en weerstand in serie. De spanningsval van de weerstand van de teruggekoppelde inverterende ingang van de opamp. Een referentiespanning in de niet-inverterende ingang van de opamp. Of u nu gebruik maken van een spanningsdeler of spanning referentie-IC is afhankelijk van uw gewenste nauwkeurigheid. De stroom wordt door Vref / R.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back