Help me met Dopple demonstrator project

V

Vicountboo

Guest
Hey ik ben bezig met een project dat ik ben begonnen op te bouwen. De titel van mijn project is Doppler Demostrator voor een natuurkunde les. Het resultaat is het bouwen van een kleine batterij aangedreven zender ingebed in een spons bal. Een audio-ontvanger ontvangt dit signaal, meten de frequentie en vertonen daardoor het resultaat op een digitaal display. Ik ben gegaan over het doen van het op deze manier, maar ik denk dat ik helemaal op het verkeerde pad. Kan iemand pls bieden geen inzicht of wat ze zouden kunnen doen. Bedankt

Hier zijn enkele tips. 1. U hoeft niet de AGC. Gebruik begrenzers zoals in FM-ontvangers. 2. Bij RF, frequentieverschuiving is 1ppm/mach nummer, zodat u niet van plan om veel van een frequentie verschuiving te krijgen, tenzij je drijven de spons bal van een kanon. 3. Vanaf 2 hierboven, kunt u om te werken bij ultrasone frequenties en geluidsgolven hebben.

Hallo Je kan korte paden met behulp van een frequentie-omvormer en de spanning CA3162/CA3160 om metingen te verrichten.

Ik denk dat je een smalle-band filter aan de ingang van de ontvanger om alle audio-ruis voorkomen dat het circuit. Trouwens, ik weet niet waarom je een referentie-oscillator en een mixer gezien het feit dat u gebruik maken van een relatief lage frequency.Just meten van de frequentie en als je nodig hebt om de afwijking te meten kunt u dit doen door aftrekken op een digitaal niveau.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back