Help me met dit circuit

B

blindside

Guest
Kunt u pls. beschrijven wat er gebeurt in dit circuit met SW1 open? Wat gebeurt er als SW1 gesloten is? Vout bij de eerste To = 0V.
87_1183385285.jpg

zoals oorspronkelijk gegeven Vout = 0 laste van C1 is ook nul! .. geval 1 als SW1 is open terminal 2 is hoog dus output van, noch zal voorlopig lage case2 wanneer SW1 gesloten is voor enige tijd zowel klem 2 en klem 3 zal op nul spanning n uitgang zal hoog worden! ... Nu lading wordt ontwikkeld n wanneer er voldoende laad opnieuw wordt ontwikkeling van productie zal dalen tot nul

Ik ben het eens met shiv_emf, maar ik zou graag een punt toe te voegen ... in geval 2 wanneer de ingangsspanning van klem 3 begint toe en op een punt de uitgang nul bedraagt ​​en dat de condensator weer ontladen via de weerstand en dus de output zou weer snel hoog en deze tijd is afhankelijk van de R en C-waarden ....

ja ik ben het eens met Anand! .. dus als v houden SW1 op voor een lange tijd .. er v krijgen sinusvormige golfvorm of vierkant?

het zou een blokgolf (gedraaid en dan) als de poort is snel genoeg anders zou het een driehoek golf whichs piekspanning zou afhangen van R * C zijn ....

bedankt ... Anand! maar ik ben niet in staat om driehoek golfvorm te analyseren! cud u plz uitleggen :) Shiv

neem aan dat de RC constante is dan erg klein de ingang bij Terminal3 zouden willen stappen voordat de uitgang schakelt en dit zou de uitgang om te schakelen voordat zij tot de maximale waarde en dit zou leiden tot een driehoek golf ...... het zou een driehoek zijn, aangezien de output kan niet overschakelen perfect ieperfect verticale overgang ...

i dont know invloed van de tweede NOR-ingang op het eerste, maar als het niet stoort, voor CMOS logica, uitgangsspanning moet de helft van de voeding en de logica ic zou moeten werken in de lineaire modus als de knop ingedrukt voor tijd meer dan een veelvoud van R * C-waarde.

[Quote = A.Anand Srinivasan] Ik ben het eens met shiv_emf, maar ik zou graag een punt toe te voegen ... in geval 2 wanneer de ingangsspanning van klem 3 begint toe en op een punt de uitgang nul bedraagt ​​en dat de condensator weer ontladen via de weerstand en dus de output zou weer snel hoog en deze tijd is afhankelijk van de R en C-waarden .... [/quote] Is het de polariteit van de c1 is juist?

Dit circuit kan niet werken voor een TTL-poort ... als een van de NOR gate ingangen is verbonden met de aarde via de condensator ... In TTL logica logische nul is wanneer de ingang is verbonden met de grond niet en wanneer de ingang drijvende ... zodat een van de ingangen van de logische poort aangesloten via de condensator in logisch 1 maken de uitgang altijd nul ...

Artem zei:
ik dont invloed van de tweede NOR ingang weten over het eerste, maar als het niet stoort, voor CMOS logica, uitgangsspanning moet de helft van de voeding en de logica ic zou moeten werken in de lineaire modus als de knop ingedrukt voor tijd meer dan veelvoud van R * C-waarde.
dat zou gelden wanneer de input en output zou gelijk zijn bij een bepaalde spanning en dat niveau van gelijke zeldzaam .... Fazan zei:
Is het de polariteit van de c1 juist is
polariteit van C1 verkeerd is ....? die notatie eigenlijk aan te geven dat de structuur van de elektroden in een condensator wordt gewijzigd omwille van de capaciteit vergroten ..... maar wanneer gebruikt in de omgekeerde richting slechts een kleine afname van de capaciteit en spanning resultaten ....

Dit is een gated oscillator. Met de schakelaar open is, is het gestopt. Zodra de schakelaar wordt gesloten, de uitgang hoog wordt, de condensator opladen. Zodra de logische een wordt bereikt op de kondensator de uitgang laag gaat en de condensator lozingen door de weerstand met de uitgang. Voor een betrouwbare werking, zijn Schmit triggeringangen voorkeur. De periode van de trilling begint na een aanvankelijke vertraging levert een blokgolf output. De poort niet voorgespannen in lineaire werking. Swingbyte

Dit circuit zal oscilleren als er positieve feedback, maar negatief

hoe zeg je dat de feedback negatief is .... check out het teken van de output en het teken van de verandering in de spanning over condensator dwz feedback .... helpt de uitgang de ingang .... dus het is positief terugkoppelen slechts .....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back