Help me met de Monopole simulatie (HFSS)

S

SparkZhang

Guest
Hallo, vrienden.Ik ben een greenhand in mobiele Ant ontwerp.hier ben ik het simuleren een Monopole Ant, maar er zijn fouten of vergissingen.Ik herinner me de mier zou moeten werken als de lambda / 4.Ik wil werken op 900MHz GSM, DCS 1800MHz en PCS1900MHz.wat moet ik doen om te veranderen van het ontwerp?
Geef me enkele adviezen ~!
thanks ~!
Sorry, maar je moet inloggen om dit onderdeel te bekijken koppelingseisen

Waarom heb je niet gebruik PIFA?Uw ontwerp is meer of minder dicht bij PIFA zonder kortsluiting pin.

Hoe dan ook, in uw simulatie, de voeding is niet correct setup.Ik heb geprobeerd om de voeding te krijgen sommige resultaten.Echter, het
is niet de beste manier om dit te doen.Neem een kijkje in de bijlagen.moet u de afmetingen om betere resultaten op uw ontwerp frequenties.

Groeten,
Shameem

Thank you very much Shameemkabir voor uw advies en uw antwoord ~!
Wat de verschillen tussen PIFA en Monopole, ik heb een aantal artikelen op.Voor Monopole is er geen GND vliegtuig in de PCB en geen kortsluiting pin.Pifa antenne kan hebben smallere bandbreedte.Monopole kan worden gemaakt op een kleiner pakket vergeleken met Pifa op dezelfde frequentie.
Is er nog meer verschillen tussen hen?Toegevoegd na 18 minuten:Door de manier, hoe u het model en de simulatie van de Monopole antenne op dit papier?waarom er een 50 Ohm Microstrip lijn in de hele FR4 substraat?In het eigenlijke gsm, ik denk dat er niet genoeg ruimte voor dat lange Microstrip lijn.
Kan iemand upload of stuur me het. HFSS bestand voor dit papier?Ik ben
dank en vriendelijke groeten ~!

SparkZhang schreef:Wat de verschillen tussen PIFA en Monopole, ik heb een aantal artikelen op.
Voor Monopole is er geen GND vliegtuig in de PCB en geen kortsluiting pin.

ten eerste wil ik bedanken Shameem voor zijn warmhearted antwoord en uitleg op mijn vraag.
Ik heb de Monopole formaat past het nodige werk band.Er zijn twee band onderhouden GSM en DCS.echter het rendement verlies is niet klein genoeg.Upload ik het gewijzigde bestand hier, zodat degenen die worden verward met het modelleren van Monopole antenne kan verwijzen naar de mijne.
de simulatie van het bijgevoegde document zal worden later als ik ben een beetje bezig met mijn werk onlangs ~!
beste wensen ~!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back