Help me het opzetten van een simpele interconnects structuur in Q3D

I

interconnects

Guest
Ik wil Q3D gebruiken het simuleren van een eenvoudige interconnects structuur, een signaal lijn met de grond drie aan elke kant, zoals hieronder afgebeeld. G1 G2 G3 G4 G5 G6 S Alle grond lijnen zijn het retourpad van het signaal lijn, wat betekent dat de som van het rendement stromingen in de grond-lijnen gelijk is aan de stroom in de signaallijn. Hoe kan ik de oprichting van deze structuur in Q3D?

Ik denk dat ik het probleem opgelost. Ten eerste, ik gegroepeerd alle grond-lijnen door "Join in parallel", die afzonderlijk zouden alle bronnen en putten van de grond-lijnen te verbinden door een perfecte draad en ze hebben dezelfde potentie. Ten tweede, Ik heb de gootsteen van een signaal lijn en de bron van de grond net, gevormd in de eerste stap, samen met "mee in serie". Dan kan de structuur correct worden ingesteld.

Hallo, Ik heb een soortgelijke vraag en hoop dat u mij kunt helpen. Ik wil RLGC parasieten halen voor 4 afgesproken teken lijnen als 2x2 matrix zeggen s1 s2 s3 s4 Dit is wat ik heb gedaan: 1. Herkent deze vier signalen zijn netten. 2. Voor elk van deze netten (signaal draden / leidingen), wijst de bron aan het ene uiteinde van de geleider en een zinken naar de andere kant. 3. Deze 4 geleiders zijn ingebed in een silicium substraat (box inbedding van deze geleiders) waaronder een koperen grondvlak (doos gemaakt van koper) is getekend. Omdat Q3D neemt alle geleiders andere dan die welke worden gedefinieerd als netten, ga ik ervan uit deze structuur is een goed genoeg is voor de extractie van RLGC parasieten voor een 2x2 serie van signaaldraden. Laat het me weten uw commentaar.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back