Help me beslissen onderwerp promoveert in verband met de ADC-ontwerp

U

Usman Hai

Guest
Hi all,
het klinkt dom om te vragen over mijn onderwerp promoveert, maar ik moet een beetje commentaar van senior jongens.Ik doe wat research in ADC ruimte voor enkele maanden.Ik moet iets van u te horen dat wat zou kunnen worden nieuw gebied in ADC ontwerpen die u kunt voorzien voor de nabije toekomst.Ik weet nu digitaal bijgestaan ADC zijn populair, en ik weet dat er veel problemen nu een dag, die kunnen leiden tot volledige proefschrift, maar als je zou kunnen geven uw persoonlijke mening dat indien werd gevraagd om te beginnen Promoveren in enkele specifieke gebied van de ADC wat je zal kiezen en waarom?
Ik weet dat het een algemeen onderwerp, maar wie weet je enkele lijnen verandert mijn (of iemand anders) loop van PhD.
Bedankt
/ Noman Hai

In mijn opinie,
1) hoge resolutie met een hoge bandbreedte ADC zullen in de toekomst.
2) laag vermogen is ook nodig.
De bovenstaande voorwaarden zijn in strijd, maar als je kunt duwen deze grenzen furter, ur werkt zeker van onschatbare waarde.

Gelieve niet te repliceren eigenlijke onderwerpen van industriële engineering.Probeer te achterhalen waar bijvoorbeeld is de fundamentele kracht limiet voor ADC conversie is.Ik geef u een voorbeeld: Er is dit aantal crasy

"Figuur van Verdienste"

dat is de energie die wordt gebruikt voor elke conversie stap.Maar het aantal stappen is

2 ^ ENOB

Als u een pijpleiding, een opeenvolgende aanpassing heb je een iets meer dan ENOB stappen.

Maak een criticus dat dit een arbitray nummer en niets meer dan reclame humeur.

Of een ander onderwerp.Zoek uit waarom er sprake is van een zeer lage jitter eis voor een ADC maar een mixer met dezelfde spec heeft een geluidsbelastingsindicator vloer die is 10's van dB beter.

Of complete kalibratie van alles: Gain, Offset, niet-lineariteit, Interleave Timing, Frequentiebereik Mismatch ....

In de pijplijn ADC kunt u proberen OTA delen en vermindering van de macht op hetzelfde moment proberen en verhoging van de bandbreedte ..Dat kan een goed project ..Probeer te achterhalen wat probleemstelling in deze ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back