Help me begrijpt deze vergelijking (DFT)

M

mehtesham

Guest
hi iedereen x [n] - DFT (N-punten) -> X [k] - IDFT (M-punten) -> y [n] hoe we konden vinden y [n] in termen van x [n ]? (Zowel voor de M ≥ N en M

In het algemeen is de DFT is discrete tijd, maar continu frequentie. Wanneer de DFT frequentie variabel is gediscretiseerd is het meestal nog wel de DFT. De FFT is een efficiënt middel van de berekening van de DFT met discrete frequenties. cheers ... [Size = 2] [color = # 999999] Toegevoegd na 11 minuten: [/color] [/size] hi weer wat meer details voor het onderwerp ... [Color = donkerrode] De snelle Fourier transformatie (FFT) is gewoon een klasse van speciale algoritmes die de discrete Fourier transformatie met een aanzienlijke besparing in de computationele tijdig uit te voeren. Het moet worden opgemerkt dat de FFT niet is een ander transformeren van de DFT, maar slechts een middel van de berekening van de DFT met een aanzienlijke vermindering van het aantal benodigde berekeningen. [/Color] kunt u checkout deze link voor de gedetailleerde informatie over de de DFT: http://www.cage.curtin.edu.au/mechanical/info/vibrations/tut4.htm

Ik ben zeer geïnteresseerd in dit onderwerp omdat ik het bestuderen van DFT en FFT. Kan iemand helpen met een aantal MATLAB voorbeeld of een web waar we konden vinden?.

hi Bij de beantwoording van mehtesham, ik denk dat in het geval dat M! = N u niet een uitdrukking voor X en Y. de onl manier waarop dat kan helpen u is het lezen van upsampling en downsampling cocepts in descrete-tijdsdomein betrekking te vinden. (Een gedetailleerde info is saied in DSP door Oppenheim ---> is beschikbaar in EDAboard). lees rhe concepten en sluiten. Proost

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back