[help] Lage IF vs DLIF: die geschikt is voor GPS?

C

cmosbjt

Guest
In de CMOS volledig geïntegreerd ontwerp van de ontvangers, zijn er enkele architecturen zoals Laag IF.
Maar er zijn Laag IF en dubbele Laag IF.
Ik heb een aantal documenten over hen, lijkt het erop dat DLIF wordt vaak gebruikt in draadloze LAN tranceiver terwijl veel mensen gebruiken laag wanneer het GPS-ontvanger ontwerp.
Iedereen kan mij vertellen waarom?
Welke architectuur is meer geschikt voor GPS?Bedankt.

Soms (afhankelijk van de uiteindelijke toepassing) wordt nog steeds gebruikt dubbele conversie, wanneer de ontvangst te optimaliseren is geïntegreerd in mobiele telefoons.
http://www.betheltronix.com/products/gps/bt1575.pdf

Omdat de operatie freq.van 802.11a is dicht bij het dubbele van de op freq.van 802.11b / g.Het is mogelijk gebruik te maken van een LO tot vaststelling converteren 802.11a op de band van 802.11b / g, dan omlaag converteren naar laag-IF baseband.Wanneer die op 802.11b / g, net buiten de 1e down converter.

dsjomo schreef:

Omdat de operatie freq.
van 802.11a is dicht bij het dubbele van de op freq.
van 802.11b / g.
Het is mogelijk gebruik te maken van een LO tot vaststelling converteren 802.11a op de band van 802.11b / g, dan omlaag converteren naar laag-IF baseband.
Wanneer die op 802.11b / g, net buiten de 1e down converter.

Laag-IF is zeker een redelijke keuze.Echter, de zero-IF-topologie is ook geschikt voor GPS ontvangers.
De keuze van de ontvanger topologie moet ook een afspiegeling van uw eigen ontwerp voorkeur.
(Laat ik u een voorbeeld: Laag-IF-ontvanger topologie wordt algemeen beschouwd als het meest geschikt voor Bluetooth. Echter, je hebt ook veel uitstekende zero-IF Bluetooth ontvangers omdat ze goed zijn ontworpen.)

Succes!

All the best

DonJ schreef:

Laag-IF is zeker een redelijke keuze.
Echter, de zero-IF-topologie is ook geschikt voor GPS ontvangers.

De keuze van de ontvanger topologie moet ook een afspiegeling van uw eigen ontwerp voorkeur.

(Laat ik u een voorbeeld: Laag-IF-ontvanger topologie wordt algemeen beschouwd als het meest geschikt voor Bluetooth. Echter, je hebt ook veel uitstekende zero-IF Bluetooth ontvangers omdat ze goed zijn ontworpen.)Succes!All the best

Mijn punt is dat de lage-IF toereikend zou zijn voor de GPS-ontvanger, maar je moet ook zero-IF ook.

U vindt heel wat GPS-ontvanger modellen in de open literatuur.

All the best

Bedankt.Ik geef de voorkeur Laag IF, nul-IF is de moeilijkheid van het filteren van het lawaai en flikkering dc offset.Ik denk dat dubbele laag IF is niet nodig.Elke suggestie?

Ik lees een aantal kranten deze dagen over de GPS-radio, sommige van hen gebruiken LIF en anderen gebruik DLIF.Toegevoegd na 5 minuten:Onder hen DLIF is voornamelijk voor beeld afwijzing doel terwijl LIF gebruik meerfasemeters filter om het werk te doen.

hoi
zie de volgende link

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=978273 # 978273

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back