HELP: Hoe krijg ik een lagere VSWR?

E

EdmundZheng

Guest
Hi all!

Ik ben bezig met een gemodificeerde LPDA (Log-periodieke-dipool atenna), en kreeg goede patroon, echter VSWR slecht in lage band.Ik probeerde allerlei methode om het te verbeteren, zoals taper impedantie matching, het toevoegen van inductor, helaas, krijgen slechte resultaten.
Van smith chart, ik vond dat in de lage band, de antenne had zeer grote reactantie, maar het toevoegen spoel didnot werk.Dus, hoe kan ik goed VSWR (minder dan 2,5) in brede band?Thx op voorhand!Groeten!
Edmund

Hi, Edmund:

Ik denk niet dat je veel kan doen als de frequentie lager is dan een bepaalde grens.Deze limiet wordt bepaald door de grootte van uw antenne.Als uw antenne is duidelijk minder dan een kwart golflengte op de frequentie, moet je niet in staat zijn om goede match te krijgen.Je zou sommige hoge capacitieve deel aan de impedantie.Supposely, kunt u gebruik maken van een spoel in evenwicht is.Toch zal de weerstand nog klein zijn, terwijl de spoel de ruimte zal nemen ook.In zekere zin kun je niet opslaan ruimte.Als u niet beperkt door ruimte, kunt u uw antenne groter de lage frequentie limiet duwen toch.Groeten.

Probeer deze parameters: tau = 0,84, sigma = 0,054
deze parameters zijn geoptimaliseerd voor een lagere VSWR en minimale mier.lengtes

EdmundZheng wrote:

Ik ben bezig met een gemodificeerde LPDA (Log-periodieke-dipool atenna), en kreeg goede patroon, echter VSWR slecht in lage band.

Als je echt wilt verbeteren, S11 en je hebt een gevoel voor humor over wat het zal kosten in de winst, een truc is het toevoegen van een klein verlies de feed.-3 DB verzwakking van de S11 zal verbeteren door -6 dB.

Opmerkingen Pit's hierboven is de beste weg te volgen, namelijk het ontwerp voor de wedstrijd en winnen, enz. Deze opmerking is een beetje oneerbiedig, maar het zal s11 helpen op een rekening te krijgen.Het voordeel is dat het snel en gemakkelijk.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back