Help: Hoe gm-vs-vgs plotten in cadans wavescan

X

xiaofeixia

Guest
ik wil de gm-vs-vgs golf in cadans warescan wie kan mij vertellen hoe je modelparameters plotten in cadans dankzij plotten veel

Gm is Operatie Point parameter. U kunt een waarde van Gm voor bepaalde Vgs waarde wanneer u do DC Operatie Punt Analyse. Dergelijke manier u cant vegen Vgs, dus het gebruik van CADANS / SPECTRE u cant plotten gm-vs-vgs tekening. Als alleen u've kreeg vertrouwd met OCEAN / vaardigheid. Een andere manier om gm-vs-vgs plot is om te doen AC sweep. U moet 2 VDC bronnen te plaatsen met gelijkspanning VGS, een tussen gate en source, naast een tussen drain en source. Set wisselspanning van de eerste bron gelijk is aan 1V. Set AC sweep analyse VGS relatief op bepaalde frequentie. Gm waarde zal Gm = Iac (drain) / 1V => Gm = Iac (drain) [A / V]. Dus u kunt plotten gm-vs-vgs. De noodzaak van gm-vs-vgs tekening ziet er vreemd, hoop dat ik u weten wat u nodig hebt. Als het behulpzaam om u vergeet niet druk "heeft mij geholpen" knop.

Ik denk dat door het gebruik van onderstaande spook opdrachten u kunt plot SWEEP1 dc dev = VGS start = 0 stop = 1,8 stap = 0,2 / / analyse sweep van het genereren van vgs opslaan X1.M2: ids X1.M2: gm / / / waar M2 is transistor waarvan de id's en gm zijn plotten na run invok wavescan klik op M2: gm op het scherm ziet u de Y-as gm X-as Vgs ( wrt sweep parameter)

Het lijkt u niet redden de huidige. Kies deze terminal huidige hoewel ADE "Uitgangen / om gered te worden". Of sla alle stromen al ADE "Uitgangen / Save All" set "Apparaat selecteren stromen" naar "alle" en zet "Instellen cubcircuit sonde-niveau"-waarde.

zullen er calculator. Dus, u kunt het berekenen van de gm en VGS apart.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back