Help-Design kosteloos pomp met behulp van lage Vt NMOs

S

sbhalerao

Guest
Hi to all,
Ik ben momenteel een deel van de onderzoeksgroep.Wij zijn analysying verschillende circuits om gebruikt te worden in een Wireless Sensor node ..
We moeten het ontwerp van een heffing pomp (Dickson Charge pomp) dat een inbreng van ~ ~ 0,2 V of 0,3 V en omgezet in "2 V aan de uitgang ..We gebruiken PSPICE voor de simulatie van de route ..(We kunnen het ook gebruiken TSpice-als haar useis gerechtvaardigd) ..
Het grootste probleem is - moeten we een laag Vt NMOs transistor model ..In feite, in sommige IEEE research papers, mensen hebben verkend ontwerpen met behulp van nul Vt NMOs ..Maar ik kan niet begrijpen hoe kunnen we een nul Vt NMOs ..We een model is beschikbaar voor nul of zeer lage Vt Vt NMOs, we zouden worden geholpen om een grote mate.
Ik heb geprobeerd te zoeken op verschillende plaatsen op het web, maar geen enkele dergelijke modellen ..
1) Kan iedereen raden wat ik moet doen?
2) Kan iedereen na elke laag Vt NMOs model?

Dank u allen op voorhand,
Shantanu Bhalerao,
ECE, NIT Nagpur

Bij gebruik van de nul-VT NMOs de omgekeerde lekstroom wordt groter.
Maar uw ingangsspanning is slechts 0,2 V.
Wat is voltage swing van de klok-signaal?

slchen

Slchen Dank u voor uw antwoord.
De spanning die swing van de klok-signaal is 0,5 V. ..Ik eigenlijk niet anticiperen op eventuele problemen met betrekking tot grote omgekeerde lekstroom ...
En hoe gebruik ik een nul - Vt NMOs?Hoe wordt de nul Vt mogelijk?
Welk model / parameters gebruik ik in SPICE simulaties?

Zero Vt mogelijk is.U kunt de Spice model door jezelf.VT is bestuurbaar.negatieve vt is ook mogelijk., die de uitputting transistor

pfd001 schreef:

Zero Vt mogelijk is.
U kunt de Spice model door jezelf.
VT is bestuurbaar.
negatieve vt is ook mogelijk., die de uitputting transistor

Het is alleen voor de simulatie.U kunt ervoor zorgen ur schematische juist mee.Wanneer u ontwerpen, u kunt de Spice model uit de gieterij.Normaal zal de EEPROM is laag vt transistoren.

Ik wilde alleen maar om deze gecontroleerd uit alle mensen hier ---

Voor nul-Vt NMOs, ik nodig om Vto = 0 in het SPICE model?
Ik ben niet met een vertekenende en Vto = Drempel spanning op nul bias ...

@ sbhalerao,

Voor het ontwerpen van iets, is het beter om te controleren of een geschikte laag Vt apparaat beschikbaar in een gieterij die u kunt bouwen uw route.Als een goede proces niet beschikbaar is dan spelen met Vt van transistoren is fijn om te voldoen aan zijn academische quriosity, maar niet voor elke betekenisvolle concrete resultaten.

AFAIK alle fabs bieden nul Vt en is gratis ....is niet een extra masker.Het is zeer gebruikt voor caps omdat ze meer lineair.Als u een kap wioth normale apparaat de waarde van de cap verschilt wild rond de
Vt

Het is misunderstandiing.nul vt deviceis niet beschikbaar voor standaard CMOS-proces.Kunt u uitleggen hoe de dop met nul vt transitor?is het een gate-source-cap?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back