HELP: Beperking van QAM-on Pilot subcarrier in OFDM?

B

bts_dev

Guest
I m werkt aan OFDM gebaseerd systeem.Wanneer tehres geen piloten beschikbaar voor het bijhouden van de frequentie compenseert.Ik ben van plan gebruik te maken van enkele van hoge SNR subcarriers als voor hetzelfde - met behulp van gegevens gesteunde CFO schatten.
Ik wil theoretisch bepalen van de beperking op het hoogste QAM die gebruikt kunnen worden voor een bepaalde frequentie gecompenseerd.

Afbraak vanwege CFO = ICI Fase draaiing

afbraak als gevolg van ICI is gemakkelijk te beoordelen.Maar kan iemand mij een theoretische gebonden aan de fase vruchtwisselingen dat kan worden getolereerd door een QAM?

bts_dev schreef:Afbraak vanwege CFO = ICI Fase draaiingafbraak als gevolg van ICI is gemakkelijk te beoordelen.
Maar kan iemand mij een theoretische gebonden aan de fase vruchtwisselingen dat kan worden getolereerd door een QAM?

Hi Naveed,

Ik denk dat de 45degrees is te groot.Wat je eigenlijk moet doen is het opschrijven het signaal ruimte diagram, detectie grenzen en uitgaande nul amplitude evenwicht vinden de fase fout die kan worden getolereerd.Onthoud dat deze waarden veranderingen met het sterrenbeeld.

Hope this helps,
brmadhukar

brmadhukar schreef:

Hi Naveed,Ik denk dat de 45degrees is te groot.
Wat je eigenlijk moet doen is het opschrijven het signaal ruimte diagram, detectie grenzen en uitgaande nul amplitude evenwicht vinden de fase fout die kan worden getolereerd.
Onthoud dat deze waarden veranderingen met het sterrenbeeld.Hope this helps,

brmadhukar

Voor QPSK sterrenbeeld, besluit grens is -45 graden, die verschillend is van de fase fout.Voor de analyse van fase-fout op de prestaties van QAM, de fase geluid kan worden gemodelleerd als Gaussiaanse ruis.Dan hoeft u de evaluatie van de voorwaardelijke fout waarschijnlijkheid te wijten aan de fase lawaai.Het is meer compilcated als de omvang onbalans is ook overwogen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back