help aub: betreffende variabele gain versterker in CMOS

V

v_naren

Guest
Geachte leden
Ik ontwierp een LNA (inductieve bron degeneratie) op 900MHz met een Q van 36 met behulp van negatieve weerstand circuit.Ik probeer om een variabele winst LNA vanaf hier over.Ik heb cascaded de hoge Q cascode LNA met een bron volgeling buffer te zorgen voor een goede S22 aan 50ohms.helaas sinds de Q is direct gerelateerd aan de weerstand in de LC tank ... Ik heb een winst van ongeveer 40dB op 900MHz met Q van 36.Ik nodig om een winst van variabele-3dB tot 22 dB ... ideeën over hoe verder te gaan? ... Ik moet naar cascade een variabele verzwakker Ik veronderstel!

maar probleem is dat de S22 en NF degraderen heel veel en ook het maken van variabele verzwakker met MOSFETs lijkt veel strenger te wijten aan slechte lineariteit en aanverwante bias problemen ... Ik heb geprobeerd om een cel te gilbert .... maar ben nog niet in staat om het bereik van attenuatie nood, die zal worden uit-43dB tot-18db ... probleem is dat ik gebruik 0.18um full CMOS-tech ... please help me

U kunt proberen om een Vcc variabele regulator, met een P-FET als gereguleerde regelgever.Deze methode wordt gebruikt in sommige mobiele PA verwezenlijking van 30dB dynamisch bereik.

groeten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back