Helical Resonator Ontwerp

A

A.Gupta

Guest
Ik ben het ontwerpen van een spiraalvormige resonator (kwart golf), voor plasma ontlading. I het ontworpen voor 150 MHz met buitenscherm van 77 mm (3 inch) diameter volgens formules in papers. De resonator is binnenste spoel met 4,8 bochten met pitch 2,16 bochten / inch. Ik krijg resonantie frequentie 133 MHz en ook op 369 MHz (derde harmonische). Dit is OK als mijn aantal bochten zijn iets hoger. Theoretisch zou ik krijgen 50 ohm wedstrijd op 1/3 van de beurt. Maar als hij is aangesloten op theoretisch berekende positie toont VSWR van 15. Ik krijg VSWR = 2, op een plaats dicht bij de grond en het is niet mogelijk om lager. Het lijkt erop dat Q van de resonator is veel hoger dan de theoretische waarde. Dit is onmogelijk, er iets mis is. Ik probeerde het veranderen van spoel parameters maar kon niet impedantie-aanpassing. Stuur suggesties wat nu te doen.

Q factor vergelijking van de spiraalvormige resonator meeste gevallen verwijst naar onbelaste-Q, die zeer hoge waarden bereiken. Voor de beste impedantie, in plaats met slechts een draad verbinding met de resonator tikt, moet je een reeks bekleding condensator te gebruiken, en de capaciteit aan te passen in overeenstemming van diverse beurt ratio's (ongeveer 1/3 verhouding moet wel goed), totdat je de beste VSWR. Als de spiraalvormige resonator deel uitmaakt van een meerpolige helical filter zal deze capaciteit iets anders verkrijgen van de beste VSWR of verkrijgen van de gevraagde filterkarakteristieken.

Q factor vergelijking van de spiraalvormige resonator in de meeste gevallen verwijst naar onbelaste-Q, die zeer hoge waarden bereiken. Voor de beste impedantie, in plaats met slechts een draad verbinding met de resonator tikt, moet je een reeks bekleding condensator te gebruiken, en de capaciteit aan te passen in overeenstemming van diverse beurt ratio's (ongeveer 1/3 verhouding moet wel goed), totdat je de beste VSWR. Als de spiraalvormige resonator deel uitmaakt van een meerpolige helical filter zal deze capaciteit iets anders verkrijgen van de beste VSWR of verkrijgen van de gevraagde filterkarakteristieken.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back