heeft FFT-functie in matlab hebben gain?

Y

yamid

Guest
Hallo allemaal, Ik schreef dit in het repertorium: N = 10000;% aantal databits gegevens = randn (1, N)> = 0;% Genereer gelijkmatig verdeelde willekeurige gegevens F = 20 * 10.7e +6;% Bemonsteringsfrequentie Rb = Fs * (1/10); Tb = 1/Rb; Fc = 10.7e +6; snrdb = 10;% Eb/N0 bereik in dB voor de simulatie time_bpsk = 0: (1/Fs): Tb * (lengte (data) ) - (1/Fs); carrier = cos (2 * pi * Fc * time_bpsk); figuur; perceel (abs (fft (drager))); kan iemand mij uitleggen waarom de harmonieën amplitude is zo hoog? (5 * 10 ^ 4!!) (Ik weet dat door de theorie van de harmonieën amplitude zou moeten zijn 1/2 als je plaatst signaal met unot amplitude.)

Hiya yamid, Nee, het heeft geen winst - het is gewoon MATLAB's implementatie van de FFT is het resultaat niet renormalise met 1 / N zoals sommige andere benaderingen te doen. Uw code werkt prima als je ofwel: a) te gebruiken in plaats van de IFFT functie (het is renormalise ... maar in gedachten dat de fasen van uw frequentiecomponenten allemaal borden omdraaien dragen), of b) veranderingen in de laatste regel aan: figuur; plot (abs (fft (drager) / lengte (carrier))); Proost :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back