Heeft een lagere VCO freq.

S

svensl

Guest
Dit heeft verbaasd me een beetje vandaag.

Scenario 1)
Een fractionele-N PLL.De VCO frequentie gaat in een keten van 2 / 3 verdelers die worden vastgesteld door de sigma-delta modulator.De SDM werkt met een 16-bits input woord en produceert een 3-bit output.Vandaar dat de scheidingslijn verdeelt door een N-3, N-2, N-1, N, N 1, N 2 N 3 N 4.De productie zal worden approx.26MHz.

Scenario 2) Dezelfde als hierboven, maar de VCO frequentie wordt gedeeld door een vaste factor twee voor te gaan op de scheidingslijn.De SDM heeft dezelfde resolutie, zodat de fractionele deel vertegenwoordigd moeten zijn met dezelfde nauwkeurigheid.Alleen de N-nummer is nu kleiner als we moeten kloof alleen door half zo veel.

Q) Is er een verschil in nauwkeurigheid van de klok die aan de uitgang van de scheidingslijn?

Vanuit een wiskundig oogpunt is er geen enkel verschil als het SDM die het fractionele deel heeft dezelfde nauwkeurigheid.

Echter, intuïtief, ik zou ook kunnen stellen dat sinds de periode van de inbreng op de FB tussenstijl zijn groter in scenario twee, de FB doseertoestel zal minder "resolutie" in te delen naar beneden (of matching) tot 26MHz.

Kan iemand alsjeblieft delen hun gedachten over dit onderwerp.

Groeten,Ps.De divider gebruikt is afkomstig van:

Een familie van Low-Power Truly Modulaire Programmeerbare Scheidingstekens in Standaard 0,35-um CMOS technologie

1e mijn advies is om te testen MMD (vaucher divider) met SD veroorzaakt bij normale werking (met behulp van extensies) het niet in bepaalde divisie nummers (zoals 32 64 128, enz.)
zo 1e controleren en ervoor zorgen dat het werkt.
btw uitleggen wat meer plz
(oorzaak i made bijna dezelfde specs u wilt vervullen, maar dan met puls slikken, zoals ik zei u MMD mislukt @ bepaalde divisie nummers (wanneer u open extensies)), indien u geen gebruik uitbreidingen, zal het normaal functioneren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back