Heb je hulp nodig op de doe-circuit voor LED-verlichting

N

ngwanhoe

Guest
Hi een deskundige u te helpen. Dankzij Ik heb DIY een verlichting met LED. Alles wat mis met mijn werk? Met behulp van 4 x 1,5 V batterijen Alkeline verbonden 3 in parallel transporteren en 3 in serie = 3V, bevestigd aan een stap omhoog circuit van 3V tot 12V, die vervolgens is aangesloten op 6 X K2 3W Leds ingangsstroom 4,5 V - 5V elke 3in parellel en 3 in serie .

Parallelschakeling van twee LED kettingen ist problematisch vanwege de afwijking van de LED voorwaartse spanning, wat zal resulteren in een keten die de stroom tijdens de andere keten is uitgeschakeld. Ik zou aanraden om serieschakeling gebruiken voor zowel, batterijen en LED's. Daarom is een boost converter 6V tot 30V nodig. Wat voor soort boost converter gebruikt u? De LED stroom moet worden beperkt, kan dit niet worden gedaan met een standaard voltage booster. Daarom zijn er speciale LED-drivers voor LED-toepassingen die de spanning zal te stimuleren en reguleren van de uitgangsstroom. Bijvoorbeeld: [URL = "http://www.linear.com/product/LT3591"] LT3591 [/URL] is een zeer goedkoop en makkelijk converter IC voor uw circuit ...

Parallelle configuratie van twee LED-kettingen ist problematisch als gevolg van de afwijking van de LED naar voren spanningen, wat zal resulteren in een keten met alle huidige, terwijl de andere keten is uitgeschakeld. Ik zou aanraden om serieschakeling gebruiken voor zowel, batterijen en LED's. Daarom is een boost converter 6V tot 30V nodig. Wat voor soort boost converter gebruikt u? De LED stroom moet worden beperkt, kan dit niet worden gedaan met een standaard voltage booster. Daarom zijn er speciale LED-drivers voor LED-toepassingen die de spanning zal te stimuleren en reguleren van de uitgangsstroom. Bijvoorbeeld: [URL = "http://www.linear.com/product/LT3591"] LT3591 [/URL] is een zeer goedkoop en makkelijk converter IC voor uw circuit ...
Met dank Booster LM2577 Ik heb eigenlijk bedrading van de LED's 3 parellel en 3-serie, maar gebruik maken van direct 10x 1,5 V accu = 15V DC en het werkt, maar de LED's wordt erg heet, zelfs met warmte zinklood

LM2577 is een booster met vaste uitgangsspanning. LT3591 is een booster met vaste uitgangsstroom. Dit is een stroombron espacially ontworpen LED toepassingen. Ervan uitgaande dat yor LED's hebben een Vf (ForwardVoltage) van 4,5 V per stuk, de LED keten heeft 13.5V. De batterij is 15V, wat zal resulteren in een grote stroom die alleen beperkt door de inwendige weerstand van de batterij. Dit is HEEL SLECHT! De LED stroom moet worden aangepast / beperkt zijn, anders wordt het erg warm door overstroom-en / of beschadigd raakt. Met vaste spanning, gebeurt dit meestal door een serie weerstand. Wat LED gebruikt u? Wat is de maximale toegestane stroom voor deze LED?

LM2577 is een booster met vaste uitgangsspanning. LT3591 is een booster met vaste uitgangsstroom. Dit is een stroombron espacially ontworpen LED toepassingen. Ervan uitgaande dat yor LED's hebben een Vf (ForwardVoltage) van 4,5 V per stuk, de LED keten heeft 13.5V. De batterij is 15V, wat zal resulteren in een grote stroom die alleen beperkt door de inwendige weerstand van de batterij. Dit is HEEL SLECHT! De LED stroom moet worden aangepast / beperkt zijn, anders wordt het erg warm door overstroom-en / of beschadigd raakt. Met vaste spanning, gebeurt dit meestal door een serie weerstand. Wat LED gebruikt u? Wat is de maximale toegestane stroom voor deze LED?
de LED's wordt K2 3W gemaakt in Taiwan. Er zijn geen gegevens maar ik denk dat hetzelfde als Luxeon K2, die een capaciteit van maximaal 1500 mA. De 15V heb ik net voor het testen van de serie leds voor 2mins. Dit is de stepup circuit dat ik [attach = CONFIG] worden met behulp van 55515 [/attach]

Als u deze LM2587 booster te gebruiken, dan raad ik aan om de batterijen in een keten zodat Vin is 6V. Doe ook de LED's in een keten, en voeg een 0R2 serieweerstand. Stel de uitgangsspanning van de booster, zodat 0,3 V zal dalen op de weerstand (= 1,5 A LED-stroom). Dit is niet de beste oplossing, als de macht dissipatie bij de weerstand zal zijn ~ 0,5 W en de weerstand zal niet volledig compenseren van de thermische Vf drift van de LED's. Zoals reeds gezegd, de beste manier is om een ​​speciale LED (stimuleren) driver als stroombron: zeer nauwkeurig de huidige regelgeving, eenvoudig design en zeer efficiënt in vergelijking met de bovenstaande oplossing.

Als u gebruik maakt van vier AA-batterijen aan de macht van de K2's, wordt uw levensduur van de batterij gaat heel kort zijn. Ik zou waarschijnlijk leunen in de richting van een eenvoudige 12V verzegelde lood-zuur accu (Powersonic, enz.) voor een levering. Tevens moet u, een stroom-beperkend apparaat in uw circuit. Dit kan zowel een eenvoudige serieweerstand, een constante stroom vooringenomenheid circuit als of een constante stroom vanzelf voeding. Je zult een stroom-controle apparaat op elke serie set van LED's wil, zal dit helpen de balans van de LED's als gevolg van variaties in de V / I bochten tussen de delen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back