Heb je hulp nodig bij het oplossen van een vergelijking!

D

doubledragon

Guest
Wat vergelijking op te lossen (de macht van 3) dit? s ^ 3 +0.7 s ^ 2-0.05 ^ s +1

kunt u gebruik maken matlab p = [een 0,7 -0,05 1], r = wortel (p)

[Quote = Ceaser] kun je matlab p gebruiken = [een 0,7 -0,05 1], r = wortel (p) [/quote] Ja, maar ik moet op te lossen door handmatig. een andere methode?

als ik begrijpen dat je goed je wilt deze term factor. als je echt meent wat je daar hebt geschreven dan kan ik u niet helpen, de reden is dat het niet een polynoom, omdat "-0,05 ^ s" (stoppen met lezen indien dit het geval is )...... maar als je betekenen in plaats daarvan "-0,05 * s ^ 1" dan kan dit worden opgelost. je zou kunnen proberen om dit te doen door het nemen van de polynoom als (sa) * (sb) * (sc) te berekenen en te vergelijken coëfficiënten; krijg je een systeem van niet-lineaire vergelijkingen, maar er is ook een algoritme voor het oplossen van kubieke vergelijkingen, haar niet zo kort als in kwadratische geval, maar het werkt, probeer dit: http://mathworld.wolfram.com/CubicFormula.html

Als we eqution als dit x ^ 3 + a1x ^ 2 + A2X + a3 = 0 heeft drie wortels (R1, R2, R3) (x-r1) (x-R2) (x-r3) R1 + R2 + R3 =- a1 r1r2 + + r2r3 r1r3 = a2 r1r2r3 =- a3 kunt u ook het oplossen van alle vergelijking in de derde graad door de cardan-methode kunt u elke vergelijking ook in de vierde graad op te lossen door ferary methode

om de macht 3 vergelijking ... meestal probeer ik deze twee eerste (x-1) en (x +1) ... dan x-2 dan x-3 .... voor integer roots ... dan verminderen de macht 3 vergelijking tot vierkantsvergelijking ... dan kan het b opgelost ... x = 1 en -1 is meestal de wortel ....: P sp

doubledragon, Zoals Ceaser al doet vermoeden, gebruik van Cardano's methode. Deze methode wordt uitvoerig beschreven in het boek "CRC Stanbdard Mathematical Tables" en in Burrington 'Handbook of Mathematical tabellen en formules ". De mehtod voor het oplossen van 4de orde vergelijkingen wordt ook beschreven. Zoals u wellicht weet, 4e orde is de hoogste orde euation waarvoor een gesloten vorm oplossing bestaat. Ook, ik weet zeker dat een Google-zoekopdracht op Cardan zal meervoudige hits opleveren. Groet, Kral

Ik zal proberen de Cardan methode om de kracht van 3 op te lossen en dankzij alle van u

num = [een 0,7 -0,05 1], den = [1], [z, p] = tf2zp (num, den) zplane (num, den) veelvuldig gebruikt in de DSP voor de Z-transformatie (matlab), het geeft u. nullen + eventuele eq. heeft enominator, zal het als haar poles.it zal ook het plot

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back