Heater tape / kabel is het lineair?

N

Nora

Guest
Hello -
Wanneer u een stuk van het verwarmingssysteem draad die wordt beoordeeld ohm per voet.
Als de spanning van de door het is altijd hetzelfde (zeg 120VAC), altijd zal de huidige hetzelfde zijn?
V = iR
120 / (20 meter op 10ohms per voet = 200ohms) = 0.6A

120 / (10 meter op 10ohms per voet = 100ohms) = 1.2A
Met andere woorden, een stuk van het verwarmingssysteem draad 1 / 2 van de grootte van een ander stuk van het verwarmingssysteem draad hebben precies het dubbele van de huidige?Is het een lineair verband?
Nora

Ohmse verwarming draden zijn soort van lineair.Een ding om rekening te houden is dat ze de temperatuur afhankelijke weerstand.De andere is dat het oppervlak straalt de warmte.Dus om de warmte buiten te krijgen van een dunne draad neemt hogere temperaturen.

Is het de warmte afgevoerd via de resistieve kachel draad gemeten door Watts?
Dus als 120V en 10ohm draad = 12Amps.
Dan Heat = 12 ^ 2 * 10 = 1440W?
Nora

Uw berekeningen correct zijn.Maar door de extreme temperatuur, de eerste koude stroom veel hoger zal zijn.

In de dagen voor transistoren was er een speciaal circuit in een ventiel / buis glazen behuizing die had resistieve draad wond op en neer op twee ondersteunt.Dit apparaat heeft gehandeld als een constante stroombron omwille van de thermische terugkoppeling.Het werd gebruikt om de kachel spanning / stroom constant in de grote verschillen in de batterij spanningen in auto's.

Hello -
Wat is de macht dan zien bij de 40ohm weerstand?
Ik heb 120V/98ohms = 1.22A
(1.22A ^ 2) * 98 = 146W

Correct?Of niet?
Nora
Laatst bewerkt door Nora op 10 mrt 2009 2:13; bewerkten in totaal 1 keer

Nora,
Waar is de 98 Ohm vandaan?Je hebt twee 120 Ohm weerstanden parallel voor een gelijkwaardige R van 60 ohm.Dit is de serie met 40 ohm meegevende totaal 100 Ohm weerstand.
Groeten,
Kral

Mijn fout.
Ik afgerond alle waarden in het schema voor het doel van dit bericht.
Dus ja 100 ohm totaal.Hoe werkt de macht verdeeld?

Ik cijfer I = 1,22 ^ 2 * 40 = 59W over 40ohm weerstand.

Welke waarde wordt beschouwd wattage hoge hitte weerstand?

Nora

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back