harmonischen verwerpen mixer probleem - moeten mening

7

776ft

Guest
Ik ben bezig met harmonischen te weigeren mixer, down-convertion, werken van 150kHz tot 30MHz, met 6 van de 8 LO's (pi / 4 van elkaar, gebruiken we 0, 45 °, 90 °, 180 °, 225 ° en 270 ° LO) en ons 0,7 als de verhouding dicht bij de 1 / √ 2 (0.707) met 1% fout, gebruikte ik pss + pxf simulatie, wanneer de LO freq 1M is, de harmonische verhouding zijn afwijzing: H1/H3 = 55.6dB, H1 / H5 = 60dB, (goed overeen met de berekening met de hand), maar als de LO is ingesteld op 30MHz, de verhouding H1/H3 geworden = 48dB, H1/H5 = 49 dB, de LO is ideaal LO (50% inschakelduur, stijgen en dalende flank is 0.01T), uit de vergelijking van de harmonischen af ​​te wijzen moet de frequentie onafhankelijk zijn, maar het doen afnemen met de frequentie, weet ik niet waarom. Kan iedereen die de vergelijkbare expirence heeft in Harmonics verwerpen mixer ontwerp tell me why of geef me een idee over? thanks a lot.

Ik heb nooit ontwierp een harmonisch-afwijzing mixer, maar ik weet dat zijn prestatie is zeer gevoelig voor component matching en vertraging nauwkeurigheid (dezelfde als in beeld-verwerpen mixers). U bent op simulatie het podium nu, maar ik denk dat het vervaardigen van een hoog volume circuit dat goed regelt de fase vergelijken van meer dan breedband frequenties zullen worden uitdaging. Misschien is het makkelijker gewoon te plaatsen van een filter na de mixer: D

Bedankt vfone! Het probleem is de LO heb ik LO is ideaal, en de prestaties is eentonigheid met de frequentie, en de piek waarde wordt weergegeven op 1 ~ 2 MHz, voor de frequentie lager dan 1 MHz, de HR-ratio naar beneden gaat weer, ik denk is het omdat de nieuwe geïnduceerde fase-fout door de parasitaire capaciteit of somethink als dat, Hartelijk dank voor uw hulp! [Quote = vfone] Ik heb nooit ontwierp een harmonisch-afwijzing mixer, maar ik weet dat zijn prestatie is zeer gevoelig voor component matching en vertraging nauwkeurigheid (dezelfde als in beeld-verwerpen mixers). U bent op simulatie het podium nu, maar ik denk dat het vervaardigen van een hoog volume circuit dat goed regelt de fase vergelijken van meer dan breedband frequenties zullen worden uitdaging. Misschien is het makkelijker om er maar een filter na de mixer: D [/quote]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back