hardware voor RF signaal downconversion

A

aliumair926

Guest
mijn project is om een pc op basis van FM / AM-ontvanger met behulp van PC geluidskaart als A / D en D / A converter ....
Eerst moet ik downconvert het RF signaal voor input voor geluidskaart ....
Kan iemand mij aub suggereren de overeenkomstige stappen en hardware als ik sommige downconverter ...I dont weet welke downconverter te gebruiken, het assortiment en andere parameters ...(AM en FM-uitzending receptie is verplicht) ...

Downconversion tot een IF in de geluidskaart frequentiebereik betekent nul IF (homodyne) of een lage IF receiption en impliceert kwadratuurformule downconversion, niet de gemakkelijkste manier om een ontvanger.

Bovendien is de bandbreedte van de modulatie van de gebruikelijke FM-uitzending is dan de mogelijkheden van een geluidskaart, dus het werkt niet zonder aanzienlijke verstoringen signaal.

PS: Ik heb gemerkt dat u gepartitioneerd uw vraag aan meerdere threads.U hebt reeds gedetailleerde explaination, waarom uw concept werkt niet met de gebruikelijke (breedband) FM-uitzending.Als dit is zoiets als een laatste jaren project, zou ik verwachten dat een instructeur met voldoende technische achtergrond is het controleren van het project specificatie?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back