hardware interface Serial Data naar HTML> GPRS-internet

A

alyeomans

Guest
Hoi

Ik ben op zoek op het opzetten van een interface-apparaat dat duurt 2 X gestreamd seriële data bronnen en het volgende doen:
* Opslaan stream data in het geheugen
* Gegevens weergegeven als dynamische html (webserver) via GPRS modem op het internet

... Of een datalogger geport naar het internet

Het modem en de interface zal altijd op en zal lopen van batterij zo zal moeten worden laag vermogen, zal batterijen worden aangevuld met zonnepaneel.

Welke modem moet ik gebruiken (inclusief TCP / IP stack)?
Aangezien dit werkt als een webserver, zal ik een afgestoken webserver-software?Haven't tegenkomt documenten over hoe impliment een eenvoudige hardwired webserver.

Elk advies zou zeer gewaardeerd worden.

Bedankt
Alex

Je hebt een GSM-radio module coonected aan een microcontroller.Ik gebruik de SIM300D en SIM340D van SIMCOM.Deze ondersteunende GPRS en hebben een ingebouwde TCP / IP stack.

Er zijn honderden low-power microcontrollers op de markt.Je moet rekening met je andere eisen om te bepalen welke het beste is voor uw project.Microchip heeft een on-line product selector waarmee u de functies die u nodig hebt en het zal een lijst van controllers die met deze - http://www.microchip.com/maps/microcontroller.aspx voer verstrekken.

De code voor een web-server is vrij eenvoudig als u al een functionele TCP / IP stack.In principe receieves een GET-of POST-aanvraag, ontleedt de argumenten van de aanvraag en stuurt de webpagina.Er zullen moeten toevoegen code om uw gegevens op de pagina.Meestal wordt dit gedaan met behulp van 'tokens' ingebed in de webpagina bron.Uw programma vervangt deze tokens met specifieke gegevens.

Microchip heeft een gratis TCP / IP stack voor hun processoren (http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=SS_GET_PAGE&nodeId=2505&param=en535724).Het is ontworpen om verbinding met het internet via hun Ethernet-controllers en de meeste van de code is voor de lagere protocol lagen.Echter, er is genoeg documentatie uit te leggen hoe het werkt en je kon uittreksel alleen de HTTP-server code van.

Voor uw apparaat op te treden als een server, zullen de mensen nodig om een verbinding aan te brengen.U zult merken dat de meeste dienstverleners zullen blokkeren in-komende verzoek, tenzij je service contract dat ondersteunt dat.Voor sommige maatschappijen zal dit moet u krijgt een duur data-abonnement.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back