hard gecodeerd ... Wat betekent het?

M

Mirzaaur

Guest
Hi all,

Ik ben een student die mijn project te werken, kreeg ik een papier dat zij over een bepaald deel van het model als "hard gecodeerd" met behulp van VHDL, dont begrijpen wat onder deze term "hard gecodeerd" betekent.Elke instantie kunnen behagen gids mij en over elk litrature beschikbaar op het web met betrekking tot VHDL en Hard codering.
Bedankt voor uw tijd,
mirzaaur

"Hard gecodeerd" betekent meestal dat sommige nummer of algoritme is begraven in de broncode, en kan alleen worden veranderd door het bewerken van de broncode en hercompileren, eerder dan door een eenvoudiger, meer handige methode.

Ik zou zeggen dat hard gecodeerd verwijst naar de parameters die u in uw vaste codes, hoewel deze parameters kan worden overgelaten, variërend gebaseerd op een aantal externe stimulus of andere processen die parameter waarde kan beïnvloeden.Voor een voorbeeld, laten we zeggen je hebt een embedded systeem dat waarden heeft een parameter die kan variëren tussen twee waarden (n mogelijke waarden zou kunnen bestaan tussen deze 2 grens).En deze waarden kan worden ingesteld met behulp van een externe input (bijvoorbeeld een DIP-schakelaar).Maar als je naar de harde code de codes, kun je afstand doen met de DIP-schakelaar, maar is moeilijk de code van de parameter om een vaste waarde.Deze harde code methode maakt je embedded systeem of elk ander systeem minder geschikt voor een nieuwere vereiste voor het systeem waarin je moet veranderen de vereiste waarde die u nieuwe hard gecodeerd eerder wanneer er een komt.

Echter, als je de ontwikkeling van een product dat ik zou zeggen statisch en niet veranderingen vereisen geen verdere / eis, code kan moeilijk zijn de goedkoopste oplossingen, maar tijdrovend wanneer er veranderingen nodig zijn.Flexibiltiy moet worden opengelaten voor een systeem eerder groter dan kleiner beneden helemaal voor toekomstige vereisten.

Good luck.

"Hard gecodeerd" betekent dat de code kan niet worden gewijzigd.Ofwel de code is ingebouwd in de hardware, zoals een Prom, jumpers, plaatsing van de chips op, of een switch array, of de code is het ingebouwd in de software op een zodanige wijze dat elke verandering zal onbruikbaar maken van de software.

Hartelijk dank voor alle senioren in korte tijd en hulp.

Wat ik begrepen, is dat hard veranderd codering betekent dat het programma wordt vastgesteld en cannt worden.

Gelieve mij leiden als ik moet impliment elk programma zo hard gecodeerd voor FPGA implimentation wat is het Guidline .... ik bedoel waar moet ik beginnen, is het anders dan normaal RTL of gedrag modelleren.

Met vriendelijke groet,

attiq

Heeft u geprobeerd te typen in Google.Type "hardcoded FPGA" en ik geloof dat een van Xcell artikel lijken te zeggen hard gecodeerd is een nummer dat wordt ingesteld binnen het HDL-code (constante bijvoorbeeld).

De term wordt ook gebruikt in de software.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back