hang-en Teenslippers

V

vlsitechnology

Guest
In welk deel van de ontwerpen gebruiken we alleen het hang maar niet Teenslippers en waarom?Wat gebeurt er als we gebruiken hang in plaats van Teenslippers in een design ... Glitches probleem, of analyse probleem of vertraging probleem?

Als we gebruik Naamplaten Glitches probleem zal optreden ..

Omdat Latch is gevoelig voor storingen op Enable pen, terwijl de flip-flop is immuun voor
glitches.

vlsitechnology schreef:

In welk deel van de ontwerpen gebruiken we alleen het hang maar niet Teenslippers en waarom?
Wat gebeurt er als we gebruiken hang in plaats van Teenslippers in een design ... Glitches probleem, of analyse probleem of vertraging probleem?

Een daarvan is dat, Naamplaten niveau is geactiveerd apparaat tijdens Flipflop rand geactiveerd, dus als u gebruik vergrendeld in plaats van Flipflop dan krijgt u veel van timing
Voilations

Het is allemaal afhankelijk van wat u wilt ontwerpen en hoe.
design met hang is ingewikkelder (niet overlappende kloksnelheid regeling, DFT kwesties zorgvuldig ontwerpen terugkoppelingslussen enz.), maar het kan sneller en is minder vermogen honger.

Ffr meer recht door zee en de meeste bedrijven de voorkeur geven Ffr ontwerp op hun stromen.maar er is geen "juiste" manier te ontwerpen.

Ik gebruik meestal Teenslippers in mijn ontwerpen, maar had gebouwd verschillende circuits die profiteerde van het gebruik van het hang.

ND.
http://asicdigitaldesign.wordpress.com/

Gebruik van het hang: (enkele punten van mijn kant)
Hang worden gebruikt in Klok Gater ckt, zoals al weten een eenvoudige elementaire OPN van klinkinrichting is wanneer inschakelen pin is on.it zal toestaan dat de gegevens wat ooit in de i / p.mainly voor houd d previos gegevens indien mogelijk maken pin is op .

Een meer imp plaats met behulp van het hang-zijn:
In DFT tijdens spoelen test Clock Skew btwn twee Flops werken in twee differnt klok domains.due te voorstel.vertraging uit o / p van een klok domein flop bij i / p om een andere klok domein flop zal leiden tot een verlies van gegevens en incongruenties ....in die tijd zullen we dit pbm door gebruik te maken van Lock-up hang.

De goede praktijken, ik denk is:

flip-flop logica

vermijden Naamplaten

nine8 schreef:

De goede praktijken, ik denk is:flip-flop logicavermijden Naamplaten

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back