Handel-C vs SystemC! waarvan er een meer populair en waarom

S

sawaak

Guest
Hallo, voor zover ik weet, deze twee talen te bieden 'C tot FPGA-oplossing. Ik moet weten welke goede resultaten geven en is populairder dan andere. bedankt sawaak

Hallo saawak Ik had alleen de kans om een ​​kijkje op HandelC te nemen. Ik zal zeker kijken naar SystemC in de nabije toekomst .. Goed op HandelC .. dit is niet echt C. Is een taal met C-achtige functies, maar een andere taal helemaal. Het heeft parallel omschrijving mogelijkheden .. Is niet de enige die zijn er ook anderen. Ik zal geen commentaar geven op dat, .. Wat voor mij is importantant is de methodologie van het bedrijf erachter. Celoxica .. ze hebben een zeer tevoren synthese omgeving .. Ik ben echt onder de indruk en ik probeer om het te beheersen. Is meer dan alleen de taal features. Celoxica heeft een nieuw type methodologie .. waar de zachte en hardware Boundries makkelijk zijn te herdefiniëren en. veranderingen Voor mij is de perfecte omgeving voor chips, zoals de virtexII pro .. Ik zie ook dat dit bedrijf niet onopgemerkt gebleven door de grote bedrijven. Intel Capital is nu achter en het oprichten van het .. Dus ik verwacht dat dit bedrijf een belangrijke speler te worden. misschien iemand anders opmerkingen konden maken over de filosofie van SytemC .. Ik bedoel niet alleen de taal .. maar de exixtent tools en bedrijven die achter het!

Ik ben niet op de hoogte van System-C om de route netlist voor FPGA's. Welk gereedschap heb je in gedachten? Handel-C ziet er zeker indrukwekkend.

SystemC is meer populair in de industrie en ondersteund door de mainstream EDA-leveranciers. Er zijn talen die jaren in opkomst, SystemC, SystemVerilog, Handle-C, Vera, E taal en etc., ik denk dat er zal nogal opruimen later, waarna slechts 1 of 2 zal overleven.

HandleC is als een CSP (communicatiing sequentiële processen) type taal. Het biedt u een reeks van functies uit een bibliotheek om te communiceren met anderen. Bijvoorbeeld, als twee processen moeten een aantal gegevens uit te wisselen, hebben ze een aantal gemeenschappelijke 'point' te ontmoeten. Als proces A bereikt op dat moment eerder dan proces B dan A-proces zal moeten wachten voor proces-B totdat het daar, dan is de uitwisseling van gegevens zal plaatsvinden en vice versa. Na dat beide zullen doorgaan met hun andere taken. HandleC kan worden gebruikt voor het schrijven van software die is om te communiceren met de FPGA, die is gemonteerd op een bord is aangesloten op een aantal perifere slot van een PC. Een goed voorbeeld is Embedded Solutions Emulation Boards met Xilinx FPGA's. Ik heb gebruik gemaakt Behandel C voor de raad van bestuur RC1000-PP van Embedded Solutions. SystemC is een set van functies uit een bibliotheek met een hardware-ontwerp te beschrijven. Je kunt het een HDL-taal zoals VHDL of Verilog. SystemC wordt steeds populairder, omdat het veel sneller is dan VHDL / Verilog en daar voorgrond het kan veel sneller dan andere simulatie HDL taal te geven. Goed punt om te beginnen is systemc.org. Voor zover ik weet, alleen Synopsys en Cadans hebben de tools die synthese kan bieden voor hardware geschreven in SystemC. SystemC en HandleC zijn zeer verschillend en ze worden gebruikt voor verschillende doeleinden.

Ik wilde reageren op uitleg faisalali's .. Ja handelC heeft een CSP achtige structuur. maar dit moet worden verduidelijkt ... Een andere bekende taal die dit soort sychronizing primitieven heeft (rendez vous) is ADA .. Maar het verschil is dat in ADA, het proces of taken sequentieel zijn vanwege de aard van de CPU .. Maar HandelC maakt gebruik van dit mechanisme te bevestigen tot de Communicatie Boundries tussen de zachte en de hardware. De Harware processen kunnen worden ultimatly zeer parallel .. En handelC biedt ook de promitives om dit te doen .. Als uw aanvraag niet nodig een "software kant". Nou, je geen gebruik maken van de communicatie routines .. In een andere behevioral taal. MATCH compiler. net als in de een door de accelfpga. Deze "HAVENS" of synchroniseren poorten moeten worden opgenomen met de hand .. Dus ik denk dat HANDELC .. is een goede cocktail. primitieven van de taal die het mogelijk maakt om te denken aan Harware design in een nieuw licht!

Handel-C is bijna als ANSI C met "par" constructie die nodig is voor parallelle hardware realisatie. Registreer lengte kan worden gedefinieerd als per eis voor het optimaliseren van logica ultilization. Degene die weet dat 'C' kan gemakkelijk oppikken Handel-C als gevolg van meer overeenkomsten.

Is er iemand met de nieuwe Celoxica SystemC synthese tool? Elk gereedschap reviews zou welkom zijn.

Elke synthesable Verilog en VHDL kan injectively in kaart worden gebracht in de System C. Het was er gedaan worden om makkelijk de haven hardware projecten van C programma's. Daarom SystemC programmeertechniek heeft dezelfde eigenschappen die Verilog heeft. HandelC is seriële taal, behalve verbinding mechanismen. Je kunt de C programma met de juiste data types en zonder links en dit programma kan in kaart worden gebracht in een dergelijke specifieke hardwired microcontroller die alle exploitanten werktuigen serieel, een exploitant voor een enkele klokcyclus. Links dienen voor de communicatie tussen deze een microcontrollers.

Handel-C is krachtig uit synthesegas oogpunt als Celoxica is de behandeling van de synthesizer. gereedschap in een prachtige manier .. terwijl SystemC is meer ondersteuning op het simulatie-niveau van vrijwel alle EDA-bedrijven winnen .. Ik nog steeds denk dat HDL met C / C + + produceren wel een zeer goede oplossing om tech nabije toekomst's.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back