GSM veiligheid / afluisteren, mogelijk?

S

Sourour

Guest
Is het door elke betekent mogelijk dat de mobiele telefoon wordt een afluister apparaat?.Stel dat een persoon heeft een GSM-telefoon in zijn T-shirt zak en de mobiele telefoon is ingeschakeld.Kan iemand in het GSM-core-netwerk luisteren naar die persoon praten ZONDER DAT DEZE persoon die eventuele oproepen?.Dit is technisch possble alleen als het core-netwerk van de mobiele telefoon schakelaar kan leveren aan een verkeers-kanaal en beginnen met het verstrekken van een gesprek, zonder de kennis van de telefoon eigenaar.Is dit mogelijk?Ieder weet?

I dont think so, natuurlijk de GSM is inherent kwetsbaar in termen van security.It maakt gebruik van een kanaal uitgezonden nonencrypted controle-en netwerkbeheer, kan iedereen luisteren naar deze en evesdrop op anderen oproepen, alleen als iemand maakt of recives een gesprek.Terwijl de telefoon zich in de stand-by i dont zelfs denken dat het RF-gedeelte is op, dus i cant visualiseren zoals een mogelijkheid

Geachte Sourour,

Ik kan u verzekeren, dat in de lucht het onmogelijk is om uw gesprek afluisteren
totdat het niet beëindigd in PSTN, waar de GSM-encryptie en cijferen als gevolg van de stem band 300-3400 Hz niet meer bestaat.In de lucht als manaman schreef echt
BCCH en ccch (Common Control Channels) signalen zijn niet versleuteld, maar in deze kaders is er geen gevoelige informatie met betrekking tot de TCH frames zo'n soort informatie als bruikbare frequentie van naburige BTS, Tx power level, enz. Bovendien oproep tijdens instellen van de mobil station verlenen van een tijdelijke nummer dat vervolgens wordt niet gebruikt tijdens het gesprek en niemand weet dat het codeer algoritme, het frame nummers die periode van herhalen periode ongeveer 3.5 uur!
De SW in de mobiele telefoon deze dag misschien zouden in staat zijn om gegevens door te sturen als het niet in de slaapstand staat zonder jouw bericht maar het is niet een gewone man capaciteit dus totdat je niet betrokken zijn bij de X-files is het niet uw zaak :) Als het is, implementeert een klein microschakelaar in de microfoon circuit voor veilig sake.
Exuse me voor mijn slechte Engels

Maar wat als de hand-set protocol stack is veranderd van normaal?

Mijn oude GSM-telefoon Siemens S-2588 zal periodiek doorgeven nadat ik afgewezen met de macht en geen weergave op het LCD-scherm.Ik vond dit omdat ik net een radio in de buurt van het uitdrukte, ik hoorde het gezoem geluid van de GSM-zendvermogen envelop.

Wanneer uw telefoon verbinding met het netwerk automatisch, zonder enige aanwijzing, wordt u gehoord door iemand, die het nummer je telefoon gewoon gebeld.

"Ik kan u verzekeren, dat in de lucht het onmogelijk is om uw gesprek afluisteren"

Dit is niet helemaal waar.Er is een vennootschap, ten minste ik weet, welke GSM-bewakingsapparatuur maakt, en alleen te verkopen aan de rechtshandhaving.Persoonlijk ben ik een demonstratie bijgewoond.Deze uitrusting gedragen als een kloon naar uw mobiele telefoon zodra deze is geprogrammeerd met uw telefoonnummer, iets dat leiden tot een rechterlijk bevel, dat is als je in een beschaafde regime, in tegenstelling tot die in het midden oosten!.

De verkoop van deze apparatuur aan verschillende overheidsfunctionarissen in Libanon een nationale crises 10 jaar geleden.Diverse partijleiders in Libanon verkregen deze, en luisterden in op hun rivaliserende partij leden, en misschien vindt u verhalen over dit op internet.Het gebruik van BCCH en ccch (Common Control kanalen) te zenden stem terug naar het basisstation is zeer onwaarschijnlijk, aangezien het omgekeerde verband, gegevensvelden in deze kanalen zijn uitbarstingen, en zeer klein, en ook al werden gebruikt voor spraak, zij zouden moeten de stem op zodanige wijze dat het maakt het onbruikbaar.Ook niet vergeten dat het ook zou de batterij zeer snel drain, betwijfel ik of dit mogelijk is!.Onthoud, waren dit gebied niet aangewezen voor het verkeer ononderbroken is, maar voor het doorgeven van klein netwerk gerelateerde parameters naar de basis.Ook de kracht niet voor deze toewijzing werd zelfs opgegeven voor goede RF-link als stem gebruikt.Nogmaals, als een van u gezegd, als dit gedaan moet worden, betekent dit de firmware en zelfs hardware modificatie (het installeren van schakel-en lijnen in staat) om de individuele telefoon, die is een heel ander verhaal.

Ik werkte enkele jaren bij Westinghouse Audio-Intelligence-apparaten in de VS, een onderneming die niet meer bestaan, maar op het moment hebben we een aantal bugs telefoon, maar dat bij het installeren van een kleine 100 milli-watt extra zender in de telefoon, die was ingeschakeld, het moment dat je ontvanger een gesprek.Deze zender zou zenden korte afstand naar een andere buurt ontvanger waarvan squelch circuit zou draaien op een cassetterecorder.Deze telefoon werd gebruikt voor de bestrijding **** mensenhandel, en het werkte heel goed en maakte het bedrijf een hoop $.

Deze producten door de manier waarop nog cel, en het is heel vaak gebruikt over de hele wereld door undercover agenten.

Een andere methode die ik hoorde over gewerkt op oude telefoons.
U zet de slachtoffers telefoon in handen vrij (auto) profiel en leg intern wat weerstand op de hands-free-connector, zodat de telefoon dingen is er een hands-free bijgevoegd.Dus op inkomende oproepen de telefoon zal beantwoorden na de eerste ring.Als u ook zet het op stil zal uw oproep beantwoorden en u in staat zou zijn om de gesprekken van het slachtoffer op uw mobiele telefoon te horen.

Ik vergat te vermelden de aard van de wijzigingen die u zou moeten doen op het basisstation om de route audio van een verkeerscontrole kanaal.Dit zou betekenen dat de toegang en wijzigingen van het basisstation waar ooit toevallig de beller, en dat kan betekenen dat een heel land of een regio.Dus nogmaals, is dit onmogelijk te maken met een gewone inspanning.Als het gebeurt, betekent dat miljoenen $ en de samenwerking van basisstation exploitant en fabrikanten, iets dat zeer onwaarschijnlijk te gebeuren, vooral wanneer het kan worden gedaan door simpelweg te luisteren naar zijn oproep dat uiteindelijk zal worden op de PSTN-switch.

Hallo,

Ik denk dat de meest voorkomende vorm van onderschepping apparatuur die wordt vereist door de wet handhaving overheid instanties van elke mobiele operator wordt meestal geïnstalleerd in het core-netwerk, omdat het veel gemakkelijker (lucht-interface encryptie niet beschikbaar is) en het is meer gecentraliseerd.Er is een maximum aantal van de circuits kunnen ze luisteren naar op hetzelfde moment wel.Dit soort apparatuur is meestal bekend als "Lawful Interception".

Per het onderscheppen van de oproep door de lucht, denk ik dat het erg onwaarschijnlijk als het kraken van de Ki en KC-codes zou zogenaamd nemen een zeer lange tijd.De willekeurige volgorde die door het systeem van waarin de mobiele genereert een sleutel volgens een andere toets op de SIM-kaart is gecontroleerd in de Core (AUC) en vervolgens de cyphering begint.

Ik ben het ook eens met gam.

Het is niet mogelijk de derde persoon onderscheppen de stem tijdens twee personen gemaakt gesprek.Maar het kan gedaan worden op de kern netowrk door de mobiele operator vergunning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back