GSM SIM-kaart interfacing met microcontroller

K

krunal_299

Guest
Hi to all,

Ik heb een idee om een GSM SIM-kaart direct interface microcontroller maar niet conceptueel duidelijk ...
Dus pls kan iemand mij vertellen dat het mogelijk is om dat te doen of niet .... als mogelijk is, dan wat voor soort microcontroller moet worden gebruikt voor dat doel ..
is er een tussentijdse interpreteren circuits nodig tussen GSM SIM-kaart en microcontroller?

Dank aan alle ...

Hier is

http://www.8051projects.net/lofiversion/t2046/Mobile-SIM-Card-Reader.html

Nandhu

welke speciale ding kan je bereiken met interfacing SIM-kaart met microcontroller?

Special!!
Ik wil inkomende SMS lezen en sms'en sturen naar alle mobiele telefoons .... Ik denk dat ik nodig heb enkele antenne gebaseerd interfacing circuit te worden gebruikt met microcontroller
Laat me weten wat zijn de beschikbare opties???
Regards!

krunal_299 wrote:

Special!!

Ik wil inkomende SMS lezen en sms'en sturen naar alle mobiele telefoons .... Ik denk dat ik nodig heb enkele antenne gebaseerd interfacing circuit te worden gebruikt met microcontroller

Laat me weten wat zijn de beschikbare opties???

Regards!

Hi to all,
Ik wil ook sms versturen en te lezen met behulp van PIC en ik wil AT-opdrachten gebruiken.Hoewel ik veel van de details van AT-commando ik gevonden verwarren om ze te gebruiken met de PIC.
Ik ga MikroC gebruiken voor PIC programmeren.
Door simpele code kan bijvoorbeeld iemand me uitleggen?

Zie dit deel van de code om een sms te sturen, heb ik gebruikt CCS compiler.

void sms_send ()
(
int i;
char sms [30] = "auto alarm klinkende";
printf ( "AT CMGs =" 12345678 "\ n \ r ");// 12345678 telefoonnummer
delay_ms (500);
for (i = 0; i <30; i )
(
if (sms == '\ 0') break; / / vragen null karakter van sms vector wanneer vind het uit te gaan van de voor ()-lus
putchar (sms );
)
delay_ms (500);
putc (26); / / send CTRL Z
return;
)Toegevoegd na 3 minuten:Ik vergat tekst selecteert modus met: printf ( "AT CMGF = 1 \ n \ r"); / / dit onderdeel toe te voegen voordat AT CMGs =....

Hartelijk dank fiolin, Nu heb ik idee om mijn werk te doen.
pls me vertellen wat voor soort telefoon moet ik kies dit doel?Tekst-modus of PDU-modus.Iam gaan doen seriële communicatie.

He,
U moet een telefoon die AT-opdrachten, die bijna elke telefoon beschikbaar ondersteunt selecteert doen.Dus, moet je geen probleem.Wat de tekst en PDU-modus, moet u een commando AT CMGF =?de telefoon om te weten of zij ondersteunt deze modi of niet.
Als het antwoord is (0,1), dan is de telefoon ondersteunt zowel de SMS-modi.Als het 0 is dan is het ondersteunt alleen PDU-modus en niet de tekst modus en voortaan ...
Ik moet u zeggen dat in de programmeertaal PDU-modus is een beetje ingewikkelder dan het verzenden van een SMS in tekst modus.Voor verdere hulp over het verzenden van SMS kunt u raadplegen op de link:
www.dreamfabrics.com / sms

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back