GSM Locatie

G

garg29

Guest
Hi guys,

Kan iemand mij aub vertellen hoe het lezen van de locatie, stad?of TOWER NAAM?van de plaats waar de gsm zich bevindt eigenlijk heb ik voor het gebruik van dit voertuig in de locatie.Ik weet dat ik kan gebruiken GPS maar ik kan het niet gebruiken.

Met vriendelijke groet,
Garg
Laatst gewijzigd door garg29 op 25 maart 2008 13:47; bewerkt 2 keer in totaal

Gegroet

Eerste ....wat GSM module / telefoon gebruikt u in uw leerproces?
Tweede ....READ (niet-facultatieve) zijn AT-COMMAND handleiding
derde ...probeer de commando's die specifiek voor uw gsm-module / telefoon.De commando's zijn niet gelijk voor alle GSM-modems, er
zijn enkele verschillen tussen de modellen.Hiervoor moet u de GSM-module / telefoon op uw pc, hoe?het hangt af van uw GSM-module / model telefoon.

Best Regards ...en veel geluk

Locatie?
Laatst gewijzigd door garg29 op 25 maart 2008 13:49; bewerkt 1 keer in totaal

Garg Hi, how are you doing?Ik ben momenteel bezig met een project voor het verzenden en ontvangen van sms-te en
ik ben met een aantal problemen in de vroege fase ..ik geleerd dat je
hebt al een verbinding tussen de microcontroller en de modem en de werkomstandigheden in de verzendende deel ...

Ik ben momenteel met een pic16f873a communiceren met een WAVECOM modem ook en
ik ben met behulp van de C taal te ...I'm
trying to see the modem respons en weergave op het LCD-scherm na het versturen van AT aan de modem die u op OK.het werkt niet en ik denk dat het misschien een probleem op de hardware, of misschien de software ...

Ik kom graag van u te horen snel en kan ik uw schema voor de koppeling van de PIC en de modem?Ik ben eigenlijk leren nu en als het antwoord slaagt,
zal ik de voortgang aan de verzendende en ontvangende deel te ...Thanks in advance ...
sorry voor mijn gebrek aan kennis ...

Keane

ontvangen SMS is iets anders dan het lezen van SMS van de telefoon
te lezen gebruik AT CMGR = 1 (index bericht te lezen), sommige modems hebben PDU als standaard bericht formaat, gebruik AT CMGF = 1 in te stellen naar de tekst-modus
terwijl in het ontvangen van sms moet u de parameters van de AT CNMI

Ik denk dat de informatie die u wilt uitpakken is de cellID informatie waar de mobiele telefoons is momenteel kampeerde op.Ik heb geen idee of deze informatie is beschikbaar via AT-commando's, maar er zijn telefoon toepassingen (speciaal met de Nokia telefoons) die gebruik maakt van deze informatie voor het bouwen van een database en de kaart cellID.

i think thats niet mogelijk is in veel opzichten .....U cant gps-module te vervangen door deze techniek

De AT-commando die ik
heb gebruikt op een apparaat is SIMCOM

AT CEng = 2,1

Dit commando zal de GSM-toestel sturen toren / cel info om de paar seconden.Er zijn andere functies die alleen beschikken over de informatie die wordt doorgegeven wanneer een gesprek actief is.

Wat zal worden ontvangen terug van de GSM-apparaat is een reeks van strings die zijn genummerd 0-6.# 0 komt overeen met het serveren cel.# 1.6 overeenkomt met naburige cellen.Er is een twee-byte hex string dat is een cel-ID.Andere delen van de string met draaggolffrequentie, de signaalsterkte, enz.

Nu, de moeilijke deel is het gebruik van de Cell ID's die u ontvangt te achterhalen geschatte locatie.Voor dat je nodig hebt toegang tot een database, ik weet zijn er diensten in de
VS die databanken van alle cell-id's en hun toegang te verlenen tot hun gegevensbanken voor een vergoeding.Wat u doen is contact opnemen met hun server met de Cell ID info en sturen ze terug een locatie.Vergeet niet, de locatie zal worden nogal onnauwkeurig (~ 250 m het beste geval).

Dankzij rex_llama.Ik
zal proberen dit & binnenkort contact met je op.

Groeten.

hoi
Ik stel u voor het gebruik van een GMS module Telit GM862 hij een uitgebreid AT-commando set.
AT # MONI geeft u cel monitor info
een andere opdracht is
AT # SERVINFO
# SERVINFO: <B-ARFCN>, <dBM>, <NetNameAsc>, <NetCode>,
, <BSIC>, <LAC>, <TA>, <GPRS> [, [<PB-ARFCN>], [<NOM>],
<RAC>, [PAT]]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back