Ground vlak van Microstrip lijn

D

dpxiao333

Guest
Ik zag een aantal Power versterker ontwerp te gebruiken microstip overeenstemming met de vlakke grond, op de top, die als een coplanaire golfgeleider kijken.

Ik ben benieuwd hoe het MIMINUM afstand tussen de grond vlak en lijn difine om zeker te zijn is een microstrip lijn?

Thanks in advance

Of een spoor op een PCB is een microstrip of een coplanaire golfgeleider hangt af van waar het rendement huidige stroomt voor het signaal op het spoor.Als het is echt een microstrip, de grond vloed op dezelfde laag als het spoor zou moeten worden ver genoeg van het spoor volledig worden ontkoppeld.De koppeling zou moeten worden tussen het spoor en de undelying massaplaat voor de microstrip.Voor een microstrip, de terugkeer huidige moet worden stromen volledig in de grond vlak onder de strip.

Antwoord op uw vraag, zou je een 3D-veld oplosser gebruiken om te kijken naar de koppeling tussen het spoor en elk van de vliegtuigen.

Helaas zijn veel ontwerpers gebruiken koper overstromingen omdat ze denken dat ziet er goed uit en dat het een goede zaak te doen.Ze doen niet echt begrijpen wat ze doen met betrekking tot de koppeling signaal en traceren impedantie.In veel gevallen, koper overstromingen degradeert de prestaties van de hoge frequentie planken door het verhogen capaciteit naar aarde, vernietigen impedantie controle, de toenemende signaal kruis koppeling, en door middel van paden voor aardfout loops.

Een goede (gratis) tool om te gebruiken voor het ontwerpen van microstrips wordt appcad verstrekt door Agilent.

Ik heb ten opzichte van haar resultaten met de microstip rekenmachine in Agilents Genesys product tegen ze heel dicht.

http://www.hp.woodshot.com/

Sante!
Andrew

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back