Ground plane

A

Abu Ammora

Guest
Ik hoorde van veel mensen RF dat het beter is bij de uitvoering van RF-circuits op PCB to Make A grondvlak?Ik heb 2 vragen: --

1 - Waarom De GND vliegtuig wordt gebruikt, ik wil meer details weten?

2 - Hoe kan het worden uitgevoerd, denk ik dat Dubbelzijdige PCB's wordt gebruikt, zodat de ene kant wordt gebruikt voor het routeren van laag en de andere kant is een volledig koperen kant en de componets is gesoldeerd in de routing layer alleen en geen verbinding van elke component GND GND vlak met uitzondering van de nodes van het circuit, Is dat correct is, hoop ik iemand verzekeren van dat?

Hoi

Ongewenste koppelingen tussen sporen zijn minder als Groun vliegtuig wordt gebruikt.EMI is minder.
Er zijn veel modellen te sporen om te voorspellen sporen effect in deze configuratie --- (U ziet effecten van sporen inductie en capacitances op freq> ~ 50 MHz)

In comon geval het ontwerp op twee lagen PCB is meer voorspelbaar op RF.

Ik denk van wel.
Groeten

Ook geeft het u een handige plek om te pinnen van de IC's die het label "grond" te verbinden.

Ik heb gehoord dat zetten vias naast de RF-lijn kan de inductie-en traceren capacitances, heeft het echt?is er een aantal regels van de vias zetten?

Ik denk dat het belangrijkste punt hier is dat de grond vlak, de PCB diëlektrische en het spoor lijn, al deze elementen te combineren tot een microstrip lijn.De golf reist door dit microstrip in een quasi-TEM-modus, zoals door vele handboeken.Als er geen vlakke grond bestond, kunnen we voorstellen dat de spoor lijn kan eenvoudig worden een antenne.

br

vias langs rf lijn noodzakelijk zijn geworden als de frequentie gaat hoger, met name in ultra-breedband-systeem.

hoi
Ik heb een mooie volledige artikel volledig uitleg van de verschillende gnd vliegtuigen in MW circuits.
trouwens,
vias te houden met behulp van de zeshoekige uitsteeksels kunnen een hoge impedantie oppervlak dat is een PerfectMagneticConductor in plaats van Perfect elektrische leiding en kan elimineren oppervlakte golven.

Vertel me te sturen als je wilde.

Hoi,

Ik heb een kleine vraag?
Als ik gebruik in mijn ontwerp met microstrip,
Om Zo = 50Ω: H = 32mil, T = 1.41mil = 1oz, w = 58mil, FR4 => ε = 4.5

Wat is intresting me hoeveel ik moet om van microstrip dus ik CPW (coplanaire Wave Guide wan't krijgen).
Ik weet dat minimum hoogte van PCB's (in mijn geval 32mil),
Maar mijn collega zeggen dat ten minste 2 * breedte (2W)

Wie is het vertellen van de waarheid???

David

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back