Ground definitie in CST

S

snkhan

Guest
Hallo:
meestal de gound op de lagere kant van het substraat is met een dikte van 05mm ,03 -..Maar als in de tutorial van CST "rechthoekige patcha Antena ', gemalen is ongeveer 3mm.
Het lijkt erop dat de dikte van de massaplaat heeft geen effect op het resultaat of mis ik somthing.

Een ander quesiton:
Wat moet CST wordt de lengte van de coax-feed in

Hoi,
De 3 mm dikte voor massaplaat aangenomen suporrting (aluminium) voor de plaat, en ik denk dat het belangrijk is niet, als de grond is groot.

Groeten
KMPA

Geachte KMPA:
Het materiaal gebruikt voor grond is PEC.De handleiding van CST zegt dat het nodig atleast drie keer stappen voordat het prikkelen van de patch.

Hi KMPA:
Ja, u r heel goed, "Dikte van massaplaat geen invloed op de resultaten veel", Alhoewel het verhoogt het tijdstip van de simulatie.
Laatst bewerkt door snkhan op 19 jan 2006 14:06; bewerkten in totaal 1 keer

Theoretisch, bent u verkeerd.
De dikte dient te worden T λ, anders stromen oppervlak op het dikke gezicht zal stralen en het patroon vervorming van de straling.

Ik denk dat in dit geval de dikte is T λ, en dat is waarom je resultaten zien geen verschil in.

P.

voor een perfecte elektrische geleider, zou de huidige flow / concentreren op het oppervlak.

Hi Lousy:
Kan u uitleggen wat meer

voor een perfecte elektrische geleider, zou de huidige flow / concentreren op het oppervlak.Bedankt

Het moet ten minste drie stappen en de tijd <<lambda.

de reden voor de dikte is om het op te lossen sneller de tijd voor de tutorial.

Zoals eerder vermeld, CST moet ten minste 3 homogene cellen in de richting van de propogation van een haven, dus voor een coax-feed moet worden lang.Als u een volledig gebouwd connector met een dunne wand, enz. dan zou u kleine cellen -> kleine stap tijd.Dit is de reden waarom een 3mm grondvlak wordt gebruikt in dit voorbeeld.

Hoop dat dit helpt.

Hi

hier is het nieuwste op de begane grond vlak met MICROSTRIPES, 3D EM Solution versie 7.5

In versie 7.5, vliegtuigen gemalen kunnen ook worden gebruikt voor alle modellen zonder meshing van de ruimte tussen het systeem en de massaplaat.Een specifiek algoritme goed is voor de gevolgen van de massaplaat buitenkant van de simulatie domein, een aanzienlijke vermindering van de tijd-oplossing.

hoop dat dit helpt
AW

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back