grootte van patchantenna en maximale winst vraag

C

Cross

Guest
Is er iemand nu wat is de maximale winst die kan worden bereikt door middel van een patch-antenne ontwerp met de kleinst mogelijke afmetingen?
Ik heb patch antenne met een winst van 19 dBi (of zelfs 23dBi) op de afmetingen van 0.37X0.37m (19dBi).Heb je gezien of weet u als we een antenne ontwerp kan bereiken met veel meer winst (> 30dBi) en veel kleinere afmetingen?

Kind Regards
Cross

Je loopt in een aantal fundamentele en een aantal praktische beperkingen.

De winst van een array van radiatoren is het product van de individuele radiator te krijgen en de array factor.Dit is het absolute maximum te krijgen.De array factor wordt bepaald door het aantal en de spreiding van de individuele radiatoren.Hoe hoger de winst van een individu radiator, hoe groter de afstand nodig.Een manier om dit te visualiseren is de ontvangende modus en vangen gebied.Als de vangst gebieden overlappen, hoeft u niet de volledige effecten van het aantal receptoren.

De praktische limiet is de cumulatieve verliezen en fase fouten van de boom van splitters gebruikt om de radiatoren te voeden.

Ik heb te realiseren een vlakke antenne werkt 6 tot 12 GHz in lineaire of dual polarisatie ..Crosspolarization ongeveer -15 dB ...Ik denk dat de band is te groot voor een planara geïntegreerde antenne ..Kunt u mij enige steun alstublieft?

Vrolijk kerstfeest
Lupin

Lupin schreef:

Ik heb te realiseren een vlakke antenne werkt 6 tot 12 GHz in lineaire of dual polarisatie ..
Crosspolarization ongeveer -15 dB ...
Ik denk dat de band is te groot voor een planara geïntegreerde antenne ..
Kunt u mij enige steun alstublieft?Vrolijk kerstfeest

Lupin

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back