grootte van een transistor?

E

eexuke

Guest
Dear all,
Tijdens digitaal ontwerp, wat is het effect van de grootte van een transistor?Als de transistor is middelgrote door de breedte te verhogen, zal het de capaciteit te verhogen, terwijl de weerstand zal dalen.Dus de totale RC vertraging blijft vrijwel ongewijzigd, ben ik gelijk?

Als je praat over lijmen, moet het een keten van transistors en het doel van de grootte is om de minimale vertraging van de gehele keten.

Ik denk dat het juist te onderscheiden sizing een "transistor" en de sortering van een "poort".

- Wanneer u een formaat CMOS-poort (die bestaat uit NMOS PDN en PMOS PUN), verhoogt u de rijvaardigheid, maar ook de capacitieve belasting te verhogen tot vorige poort.Dit zal invloed hebben op de totale vertraging van de logica keten.Dit is de zogenaamde "gate sizing" voor digitale ontwerpers te doen timing optimalisatie.Voor dit onderwerp, google 'logische inspanning "voor meer informatie.David Harris heeft een mooi boek met de titel "logische inspanning" op.

- In CMOS, kunt u transistor dimensionering binnen de poort te stemmen de prestaties van de poort, want het zal invloed hebben op de drempel spanning en vertraging van de poort.

- In de dynamische logica zoals domino-logica, er is een feeder op de uitgang van de gate.De feeder houden de poort van de schade in het hotel delen.Maar meestal moet u de grootte van de feeder, zodat het niet zal vechten met de PDN tijdens de evaluatie.

Iedereen weet dat de andere gevallen gaat u verder.

Hi don_quixote,
Net zoals je zei, zal de transistor sizeup van invloed op de drempel en de vertragingstijd.Wat ik wil weten is, als ik grootte van een transistor, zal het zijn capaciteit verhoogd en verminderde weerstand, hoe over de intrinsieke uitstel dat de bezorgdheid over RC product?

Ik denk dat er twee punten van het oog op dit probleem.Als we een hek het besturen van een condensator lading met een vaste waarde die hoger is dan de parasieten van de poort op de uitgang hebben, dan het verhogen van de grootte van de transistors verhoogt de rijvaardigheid van de poort en dus de snelheid.Maar als we doorgaan met het verhogen van de maten, uiteindelijk de parasieten van de transistors zal dominant worden en op dit punt verdere toename van de grootte niet zullen leiden tot merkbare verhoging van de snelheid.

eexuke wrote:

Dear all,

Tijdens digitaal ontwerp, wat is het effect van de grootte van een transistor?
Als de transistor is middelgrote door de breedte te verhogen, zal het de capaciteit te verhogen, terwijl de weerstand zal dalen.
Dus de totale RC vertraging blijft vrijwel ongewijzigd, ben ik gelijk?

eexuke wrote:

Hi don_quixote,

Net zoals je zei, zal de transistor sizeup van invloed op de drempel en de vertragingstijd.
Wat ik wil weten is, als ik grootte van een transistor, zal het zijn capaciteit verhoogd en verminderde weerstand, hoe over de intrinsieke vertraging dat de bezorgdheid over RC product?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back