Gratis versie van Mefisto-3D elektromagnetische simulator

F

Fekete

Guest
De Nova-versie van de TLM gebaseerd elektromagnetisch veld simulator is gratis beschikbaar.
Het geheugen limiet is 16MB, en de Spice en Matlab koppeling zijn niet inbegrepen.

http://www.advancedem.com/mefisto2.html

Ook is er tijdens Mefisto is een low-cost-programma, heeft het een nog lagere kosten academische versie met 64MB geheugen beperking.Ook daar ook gratis versie van EM3DS een vlakke MOM oplosser met geavanceerde functies

http://www.advancedem.com/em3ds.html

Dit is echt goed nieuws.Ik hoop dat meer bedrijven komen uit naar de gever van dergelijke programma's.

Ik zie dat EM3DS nu beschikbaar is uit AdvancedEM, en van Coventor Software.Wie anders verkoopt het?Wie ondersteunt?Het is blijkbaar nog steeds een product van MEMS Onderzoek (Dr Farina in Italië), aangezien de software is nog steeds beschikbaar op hun website, dus ik neem aan dat deze jongens gewoon verkopen.Dus wie heeft echt de technische ondersteuning voor?

Fekete, neem ik je voor AdvancedEM.Heeft u doorverkopen EM3DS nu?Hoe zit het Coventor?

Ja, EM3DS uit MEMResearch en vertegenwoordigd in de VS door Converter en AdvancedEM en misschien anderen.
En nee, ik werk niet voor AdvancedEM, maar ik ben met behulp van software van hen, en zij doen de steun.We kochten een 3D-simulator (MEFISTO) en een vlakke simulator (EM3DS) op een totale prijs ver onder die van een enkele of HFSS CST licentie en wij zijn erg blij met hen.Dat is waarom ik aan hen en er moeten meer mensen doen dat zij een aantal zeer goede producten tegen lage prijzen, maar iedereen schijnt te spreken alleen van HFSS en CST (doen ze er werken, trouwens?)

Ik probeerde de Mefisto-3D demo en vond het moeilijk en verwarrend met antenne-uitgangen.

Een paar punten:

Elk instrument is zo goed als de persoon die het gebruik ervan.Ik zag vele post hier van mensen die niet in staat om goed zelfs zeer gebruiksvriendelijk (en dure) hulpmiddelen, voor eenvoudige toepassingen.Als je t weet goed kent uw vakgebied wordt u in de problemen vroeg of laatste.Computers en software kan niet vervangen expertise en diep begrip.Sommige mensen verwachten een druk op de knop en de software te raden wat ze nodig hebben.Een ingenieur wordt verondersteld om dieper kennis te hebben en vervolgens een technicus te leren om de juiste knop voor de eenvoudige en repetitieve gevallen pers.

Ieder gereedschap heeft zij eigen manier van het behandelen van problemen, je moet wennen aan dat, er is een leerperiode wanneer de gebruiker heeft te lijden.Voor mij was het drie dagen met MEFISTO, maar ik wist al goed een heleboel andere EM simulatoren.

MEFISTO niet de nieuwste en beste gebruikersinterface die is waarom het is veel goedkoper dan andere 3D-simulatoren (niet te vermelden dat de demo is gratis).Er is altijd een trade-off.

Niet iedereen werkt op universiteiten (waar ze goedkope software) of kan veroorloven dure software.Dit forum is voor iedereen.Sommigen van ons zijn bereid om harder te werken om $ 30K reserveonderdelen van het prijsverschil.

Ik wil niet een oude discussie te heropenen:

http://www.edaboard.com/viewtopic.php?p=397573

De (Mefisto-3D) demo niet over een tutorial te modelleren antennes te verklaren.Het deed een steekproef die antenne percelen had in.Maar dat deed het niet veel goeds.Een brochure met echte metingen vs berekende resultaten zou leuk zijn.

Zoals ik al zei, er zijn trade-offs.Er isn ta tutorial over antennes, maar ze uitleggen in de handleiding hoe de straling patroon te krijgen.Ik zag vanaf het begin dat de tutorial en handleiding zijn oud, en ik was verteld door AdvancedEM dat ze de voorbereiding van nieuwe edities.

Quote:

Een brochure met echte metingen vs berekende resultaten zou leuk zijn.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back