gps bibliotheek voor 8051

2

2000

Guest
hallo vrienden,

Ik
wil graag weten of er sprake is van enige C bibliotheek met ruimten voor een 8051-interface aan een gps.
Alle hulp is welkom!

groeten,

2000

Beste 2000
PM me Ik stuur u de totale broncode van GPS-interface met 8051 microcontroller Grafisch LCD

mitesh schreef:

Beste 2000

PM me Ik stuur u de totale broncode van GPS-interface met 8051 microcontroller Grafisch LCD

Beste mitesh,
Ik heb het nodig.stuur mij ook ..
Laatst gewijzigd door ebenni op 16 december 2002 17:11; bewerkt 1 keer in totaal

Beste mitesh,
stuur mij ook ...
thx,
/ / a

aNdreiBuuu (at) hotmail.com

bezoek deze site u get link voor alle
http://www.elektroda.pl/eboard/viewtopic.php?t=29417&highlight=gps

het
is heel eenvoudig om code te maken van een GPS-ontvanger, omdat zij gebruik NMEA standaard.Maar als je deze routines in C geschreven code niet waarom u ze hier?

bedankt

Kunt u deze e-mail code aan mij?

bet0321.tw (at) yahoo.com.tw

hallo vrienden,

Ik moet eigenlijk om $ PGMRF maar het
is niet in de standaard tekenreeksen die transmited elk 1 seconde.How to get it?Ik
heb geprobeerd met $ PGRMO, PGRMF, 1 CRLF dat verzoeken deze string, maar het werkt niet.
Ik
ben het weglaten van de checksum * hh is er een probleem?
alle hulp is welkom.

groeten,

2000

Ik heb nog nooit gehoord over deze TalkerID $ PGRMO.
Is het verzenden naar GPS of ontvangen van GPS?

Als u het uit je moet sturen Chksum door xor alle byte van '$' naar '*'
(met uitzondering van $ en *)

Ik heb de GPS-code in C voor LCD en toetsenbord Interface met datalogger

Hallo vrienden,

In de tussentijd krijgen we de bibliotheek, niemand kon me helpen met deze dam KKS signaal?Ik
heb al geprobeerd de $ PGRMC ,,,,,,,,,,,, 2 commando, maar het werkt niet ...alle andere PGRMC commando's werken prima ...ideeën?Ik gebruik een Garmin 35lvc type ...

regads,

2000

Ik geloof er geen $ PGRMC.

Slechts $ GPRMC.
=========================
$ GPxxx

AAM - waypoint aankomst alarm
APA - Stuurautomaat formaat A
APB - Stuurautomaat formaat B (XTE, steerto, arrivalcircle, arrivalperpendicular,
lager (orig te dest), lager (bij dest)
BOD - Bearing, herkomst tot bestemming
BWC - Rekening en de afstand tot waypoint grote cirkel
BWR - Rekening en de afstand tot waypoint loxodroom (overschreven door BWC indien beschikbaar)
DBT - Diepte Onder Transducer
DPT - Diepte van het water
GGA - Global Positioning System Fix Data
GLL - geografische positie, lengte-en breedtegraad (en tijd)
GSA - GPS DOP en actieve satellieten
GSV - Satellieten met het oog
HDM - rubriek, magnetische noorden
HDT - rubriek, ware noorden
HSC - Steer op post
MTW - De gemiddelde watertemperatuur
RMB - Aanbevolen minimale navigatie info wanneer dest.waypoint is actief
RMC - Aanbevolen minimale specifieke GPS / Transit gegevens
VTG - Track goede en grondsnelheid
WCV - Waypoint sluiting snelheid
WPL - Waypoint locatie
XTE - Cross track fout
XTR - Cross track fout, dood verrekening (overschreven door XTE indien beschikbaar)Erkend en ondersteund eigen zinnen zijn:

PGRME - Garmin Propriëtaire geschatte positie Fout
PGRMF - Garmin Propriëtaire positie Sentence
PGRMM - Garmin Propriëtaire kaartdatum Sentence
PGRMV - Garmin Propriëtaire snelheidsresolutievermogen Sentence
PGRMZ - Garmin Propriëtaire Hoogte Informatie
PRWIZCH - Rockwell Zodiac Propriëtaire Kanaal Informatie

sorry,

Ik bedoel GPRMC plaats.Maar de opdracht niet werken om de PPS-signaal ...elke sugestions? $ GPRMC ,,,,,,,,,,,, 2 en geen goede.

groeten,

2000

Hoi, 2000

Ik ben niet echt zeker van wat je doet.
Zoals ik weet en op werken.

$ GPRMS is een bericht ontvangen van GPS-motor te decoderen door HOST.

PPS signaal voor CTS pin te controleren van programma of HOST dat je een signaal voor precisie tijd aanpassing.

Zonder KKS, kunt u de GPS-motor voor het verzenden van het signaal om de 1 - 99 seconde met $ PGxxx (op basis van uw GPS-fabrikant)

Geef een beschrijving van meer specifieke probleem.en ook een aantal voorbeeld-of fout.Ik denk dat veel mensen zal helpen ...

Je ogen en vrienden,

Laten we eens bekijken wat beter, ik moet het PPS signaal om actief te zijn om een tijd basis.In deze apparatuur de tijd is niet voor usig in een PC, maar dan in een 8051 ucontroller.Ik kocht een Garmin GPS gps35lvc maar de PPS signaal niet beschikbaar readly uit de overeenkomstige pin.Ik
heb gezocht op het internet en ontdekte dat sommige gps niet over hun PPS-signaal beschikbaar is van de fabriek,
op deze manier een $ PGRMC ,,,,,,,,,,,, 2 <CR> <LF> opdracht moet worden gezonden aan de module in staat te stellen de dam KKS PIN.Zolang de module ontvangt een juiste commando echo terug hetzelfde commando.Ik gebruik HyperTerminal om toegang te krijgen tot en stuurt commando's naar de gps en het werkt goed voor baudrate te selecteren en alle andere commando's, maar de PPS werkt niet.I dont weet of de module is defect of
heb ik wat meer te sturen commando's om de PPS.
Heeft iemand hier al hebben gewerkt op deze gps met behulp van de PPS-signaal?Elke tip om deze pen?Ik
heb geprobeerd de Garmin steunen, maar ze simpelweg dont repply mijn berichten.

groeten,

2000

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back