golfgeleider druk venster

B

biff44

Guest
Iedereen weet hoe om te gaan over het ontwerpen van een golfgeleider druk venster voor een hoog vermogen (zeg 20 KW)?Welk type glas / keramische zou u gebruiken?Wat is het venster dikte (quarterwave, halve golf, of zo dun mogelijk)?Iets anders te overwegen?2450 MHz.

Voor de hand liggende redenen, heeft golflengte matching niet werkt op 2,4 GHz.Dus "zo dun mogelijk" is de volgende beste optie en lage Er (glas in plaats van keramiek) zou de voorkeur.Natuurlijk kunt u onderzoeken of het exacte effect van de invoering van het venster met een EM simulator.

Is golflengte bijpassende betekent landa / 2?
I dont zien hoe het wouldnt werken.

Laten we zeggen, materiaal diëlektrische constante is 2.
Een halve golflengte dikke plaat zou worden ca. 4 cm dik en met een laag verlies raaklijn materiaal.waarschijnlijk rexolite ...

maar ik denk dat er meer vraag moeten stellen

1) Wat is de druk van de golfgeleider moeten weerstaan
2) 20KW piek, gemiddeld, CW, pols?

Gemiddeld vermogen 20 kW en 100 psig dus ik wil het raam te dik genoeg om die druk te nemen.

Ik ben gewoon proberen te achterhalen hoe de standaard ontwerp gaat voor zoiets.Waarschijnlijk willen geen halve golf van glas vanwege de lengte, maar als ik moest zeggen, 1 / 8 golflengte van glas dat zou waarschijnlijk een vrij groot VSWR.Ik zou overeenkomen met het uit, met zeg een inductieve iris verderop in de gids, maar ik heb nog nooit een gezien die op die manier.Gelukkig, het is zeer smalle band 2450 / - 15 MHz.

goed, werkte ik op druk ramen en ik heb gezien en gebruikt enige druk ramen.
Veel van de commerciële zenders is ontworpen voor de radar markt, terwijl ik ze heb gebruikt op een andere context.
De WR187 ramen werd gemaakt door een composiet materiaal dat lijkt op een geweven epoxy basis, terwijl de WR90 en WR28 werd gemaakt door een Quartz.
De epoxy is stevig 'ingeklemd' tussen twee metalen flenzen.
De kwarts ramen verbonden was met "metaal keramische" hardsolderen technologie.

Maar EM uit een oogpunt van een zelfgemaakte raam, een zeer dunne PTFE of Kapton tape (dwz 25 micron voor WR22 tot WR75), is veel minder lossy, zelfs zonder chooke ringen.

Mijn ervaring is voornamelijk gebaseerd op vacuüm omgevingen (dwz 1 kg / cm ^ 2).Maar ik weet, dat in hi macht, de druk van het gas HF6 is doorgaans minder dan 1 kg / cm ^ 2

Ja, als ik erachter, de meeste van de druk die er ramen zijn ontworpen voor vacuümkamers - 15 psig druk.Ik heb een aantal van deze.Mijn probleem is dat ik nodig hogere druk - 4 x tha bedrag.Het feit dat de WR430 golfgeleider opening is zo groot, maakt het nog interessanter.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back